Medialna dominacja Legii Warszawa
Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Na temat jakich klubów było najwięcej publikacji?
Legia Warszawa zajęła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy. Stołeczny klub reprezentował nasz kraj na arenie międzynarodowej w Lidze Konferencji Europy i choć skończył już przygodę w tych rozgrywkach, to na pewno zapracował sobie na aktualną pozycję. Poza samymi meczami z Molde i ligowymi starciami drużynie z Łazienkowskiej ogromny rozgłos przyniósł transfer Ernesta Muciego do Besiktasu Stambuł za ponad 10 mln euro.
Drugie miejsce w rankingu medialności utrzymał Śląsk Wrocław. Niespodziewanie to właśnie drużyna WKS-u stała się jednym z głównych kandydatów do tytułu mistrza Polski. Zainteresowanie Śląskiem zarówno w samym Wrocławiu, jak i w całej Polsce stale rośnie. Pomimo słabszej formy podopieczni Jacka Magiery wciąż często pojawiają się na pierwszych stronach gazet i najczęściej klikanych tekstach na portalach internetowych.
Trzecie miejsce na podium należy do Lecha Poznań. Kolejorz zanotował dobry miesiąc pod względem medialnym i należy tym samym do ligowej czołówki. Za zaskoczenie możemy uznać pozycje Jagiellonii Białystok, która widocznie przyciąga do siebie za sprawą wyników i Ruchu Chorzów, który posiada niezwykle bogatą bazę kibicowską.
W Fortuna I Lidze w lutym najlepsza pod względem medialnym była Wisła Kraków. Co ciekawe, Biała Gwiazda odnotowała większą liczbę publikacji niż niektóre kluby najwyższej klasy rozgrywkowej. Drugie miejsce należy do innego klubu z przeszłością w Ekstraklasie. Mowa tu oczywiście o Arce Gdynia. Podium zamyka Resovia, ale należy zauważyć, że poza publikacjami na temat Wisły, inne kluby idą łeb w łeb.
Źródło: biuro.mediacontact.pl