Nowa edycja Rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym
Największy portal o branży marketingu sportowego, SportMarketing.pl po raz trzeci przygotował Ranking TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Zwyciężczynię poznamy 8 marca w Dniu Kobiet. Partnerami Merytorycznymi rankingu są Stowarzyszenie Sport Biznes Polska oraz firma Sponsoring Insight. Ideę wyróżnienia najbardziej aktywnych kobiet rozwijających biznes sportowy jako oficjalny partner rankingu wspiera również marka InPost – jeden z najbardziej zaangażowanych brandów w marketingu sportowym w Polsce.
Kobiety odnoszą sukcesy w sporcie i biznesie. Dumnie reprezentują Polskę w międzynarodowych zawodach, zasiadają na najważniejszych stanowiskach w organizacjach sportowych oraz biznesowych, a po zakończeniu zawodniczych karier znakomicie odnajdują się w kolejnych rolach.
– Chciałbym pogratulować wszystkim paniom, które znalazły się w naszym rankingu TOP50. Wybór ostatecznej klasyfikacji nie był łatwy, gdyż wybieraliśmy spośród około stu kobiet. To pokazuje, że ta rola rośnie z roku na rok. Kobiety są obecne w każdej dyscyplinie sportu i bez nich sportowy świat nie wyglądałby tak samo. Cieszymy się, że możemy docenić panie, które tak aktywnie działają na rzecz polskiego biznesu sportowego. Rok 2024 będzie bardzo obfity w sportowe wydarzenia i z pewnością wykreuje nowe osoby. To tylko sprawi, że wybór będzie jeszcze trudniejszy. Liczę, że sportowe emocje podczas igrzysk olimpijskich przełożą się na późniejsze marketingowe i sponsorskie sukcesy naszych pań – powiedział Marcin Poślada, prezes Shark Agency.
Portal SportMarketing.pl docenił 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym. Nagrodzone zostały obecne i byłe zawodniczki, które świetnie radzą sobie na nowej drodze, a także panie, które zasiadają na wysokich stanowiskach w organizacjach sportowych, firmach zaangażowanych w branżę sportową lub pracują w mediach. Główną ideą było wyróżnienie kobiet osiągających sukcesy na niwie sportowej i biznesowej, odpowiedzialne za projekty sponsoringowe, społeczne i medialne, czy też działające na rzecz rozwoju i promocji sportu zawodowego i amatorskiego. Partnerami Merytorycznymi rankingu są Stowarzyszenie Sport Biznes Polska oraz firma Sponsoring Insight.
– Cieszę się, że mieliśmy sposobność udziału w tak szczególnej inicjatywie, która docenia wkład i kluczową rolę kobiet w kształtowaniu świata sportu. Wierzę, że publikacja rankingu stanie się dodatkowym źródłem motywacji dla wszystkich przedstawicieli z branży oraz na stałe zagości w kalendarzu wydarzeń branżowych, inspirując do dalszych wysiłków, promując dialog i współpracę między różnymi sektorami oraz umacniając rolę kobiet jako nieodłącznego elementu sukcesu w świecie sportu – zaznaczył Robert Cieślik, Project Manager w Sponsoring Insight.
Karty w plebiscycie zaczniemy odkrywać już w poniedziałek 4 marca. Wtedy opublikujemy kolejność miejsc 50–41. W kolejnych dniach na portalu SportMarketing.pl, a także w naszych mediach społecznościowych informować będziemy o następnych pozycjach. W piątek 8 marca, w ten wyjątkowy dla kobiet dzień poznamy najlepszą dziesiątkę, a także zwyciężczynię naszego plebiscytu.
– Dyskusja nad wyborem 50-tki i kolejnymi miejscami w rankingu była długa, gorąca i burzliwa. Mieliśmy wrażenie, że przynajmniej dwa razy tyle pań powinno się w nim znaleźć. Przede wszystkim braliśmy pod uwagę sukcesy sportowe i aktywność zawodową. Serdecznie gratuluję wyróżnionym paniom, a wszystkim z tej okazji składam najserdeczniejsze życzenia z okazji ich święta – dodał Jakub Kłyszejko, Redaktor Naczelny portalu „SportMarketing.pl”.
Trzy lata temu triumfatorką naszego rankingu była Anna Lewandowska. W 2022 roku zwyciężyła Iga Świątek, najlepsza tenisistka na świecie. Jak będzie tym razem? Przekonamy się już 8 marca o godzinie 10:00. Laureatka zostanie nagrodzona 26 marca podczas Gali wieńczącej VII Kongres Sport Biznes Polska.