21.02.2024 12:24

Wyjątkowa nagroda od Hisense. Marketingowa ofensywa przy UEFA Euro 2024 [WYWIAD]

Marka Hisense jest jednym z najważniejszych partnerów UEFA Euro 2024. Z tej okazji polscy kibice mogli zobaczyć oryginalny puchar za zwycięstwo w turnieju. – Jeżeli Polska awansuje na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, na pewno staniemy na wysokości zadania. Zorganizujemy naszym kibicom możliwość wspólnego oglądania meczów, pokażemy się w najważniejszych relacjach, uruchomimy media sportowe – powiedziała nam Anna Kubicka, Senior Marketing Manager Hisense in Poland.

Udostępnij
Anna Kubicka, dyrektor marketingu Hisense Poland

Jakub Kłyszejko, redaktor naczelny SportMarketing.pl: – Oryginalny puchar Euro 2024 pojawił się w Warszawie. Ciężko było zaprosić to trofeum do naszego kraju?

Anna Kubicka, Senior Marketing Manager Hisense in Poland: – Jako Hisense jesteśmy bardzo silnym graczem na rynku globalnym, a od blisko 6 lat jesteśmy dostępni na polskim rynku z naszą ofertą produktów AGD i RTV. Nasza współpraca z UEFA trwa już od 2016 roku i jest to dla nas naturalne, że nasze działania są coraz bardziej widoczne i spektakularne. Zależało nam na tym, żeby polscy kibice mogli zobaczyć to wyjątkowe trofeum u nas w kraju. Dlatego też wykorzystaliśmy nasze możliwości i pojedliśmy się zorganizować to wydarzenie. Pierwszego dnia zaprosiliśmy na spotkanie dziennikarzy, natomiast drugiego dnia zaprosiliśmy kibiców do centrum handlowego Wola Park, którzy mogli sobie zrobić zdjęcie z pucharem. Wraz z prezentacją pucharu chcemy przedstawiać wizję rozwoju naszej marki. Łączymy marketing produktowy z marketingiem sportowym. Staramy się tak działać od początku istnienia marki.

Marka Hisense mocno zaangażowała się w sport. Czujecie, że poprzez m.in. piłkarskie działania jesteście utożsamiani z piłką nożną?

– Nasze działania w obszarze sponsoringu sportowego są obecne w różnych dyscyplinach, również w koszykówce czy piłce ręcznej. W sporcie widzimy prawdziwe emocje, czujemy ducha rywalizacji. Na polskim rynku marketing sportowy jest dla nas taką wisienką na torcie. Chcemy budować na tym rynku świadomość marki. Liczymy, że mocne zaangażowanie w UEFA EURO 2024 bardzo nam w tym pomoże.

Widzicie na przykład po sprzedaży produktów, że sponsoring sportowy ma duży wpływ na rozwój i coraz większą rozpoznawalność marki?

– Oczywiście. Tutaj mówimy o emocjonalnych aspektach marki, gdzie Hisense dostarcza coś więcej niż tylko sam produkt. Zależy nam, żeby nasza widoczność w sporcie była jak największa. Widzimy, że wpływa to pozytywnie na sprzedaż oraz na relacje konsumentów z marką.

Jak zamierzacie pokazać w Polsce, że jesteście tak ważnym partnerem EURO 2024?

– Wiemy, że obecność reprezentacji na turnieju stoi pod znakiem zapytania. Wszystko rozstrzygnie się pod koniec marca. Jeżeli Polska awansuje na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, na pewno staniemy na wysokości zadania. Zorganizujemy naszym kibicom możliwość wspólnego oglądania meczów, pokażemy się w najważniejszych relacjach, uruchomimy media sportowe. Jeżeli biało-czerwonych zabraknie w Niemczech, nasze działania będą skoncentrowane na aspektach promocyjnych.

Czyli kibic jeszcze mocniej musi trzymać kciuki za kadrę? Wtedy doczeka się dużych aktywności od Hisense?

– Bardzo kibicujemy reprezentacji Polski. Jej potencjalny awans będzie mieć kluczowe znaczenie, co do naszych działań.

Na jakie konkursy, akcje marketingowe mogą liczyć polscy fani?

– W tym momencie mogę zdradzić, że będzie można wygrać wyjazd na finał UEFA EURO 2024. Będziemy widoczni w telewizji, na outdoorach. Uruchomimy lokowania sportowe i będziemy aktywnie działać z naszym głównymi partnerami handlowymi.

Myśleliście może o utworzeniu wielkiej strefy kibica w największych polskich miastach?

– Absolutnie tak. Jeżeli reprezentacja Polski awansuje na Mistrzostwa, będziemy chcieli utworzyć strefy kibica, w których nasi fani będą mogli oglądać mecze naszej drużyny.

Udostępnij
Jakub Kłyszejko

Jakub Kłyszejko