Dekada współpracy 4F i Polskiego Komitetu Paralimpijskiego w liczbach
4F, największa polska marka sportowa należąca do spółki OTCF S.A., z dumą podsumowuje dziesięć lat współpracy z Polskim Komitetem Paralimpijskim. Jako oficjalny sponsor, firma dostarczyła Komitetowi dedykowane kolekcje odzieży i akcesoriów sportowych, w których reprezentanci Polski wystąpili podczas pięciu ostatnich edycji Igrzysk Paralimpijskich. W strojach 4F zdobyli łącznie 64 medale.
W ostatniej dekadzie 4F zaopatrzyło ponad 200 reprezentantów Polski oraz członków sztabu i rodziny paralimpijskiej w ponad 380 zestawów odzieży (w tym ubrania na oficjalne ceremonie otwarcia i zamknięcia paraigrzysk) i akcesoriów sportowych, na które złożyło się łącznie ponad 12 tysięcy elementów. Największa rodzima marka sportowa wspierała polskich paralimpijczyków podczas najważniejszych imprez międzynarodowych. W strojach 4F polscy parasportowcy wystąpili podczas trzech ostatnich edycji Zimowych Igrzysk Paralimpijskich (w Soczi, Pjongczangu i Pekinie) i dwóch edycji Letnich Igrzysk Paralimpijskich (w Rio de Janeiro i Tokio).
– Współpraca 4F i Polskiego Komitetu Paralimpijskiego to 10 lat wielkich emocji i wzruszeń, podczas których mieliśmy okazję z bliska podziwiać talent, pasję i determinację polskich paralimpijczyków. Dowodem ich profesjonalizmu i zaangażowania są aż 64 medale zdobyte podczas 5 ostatnich edycji Igrzysk Paralimpijskich. Cieszymy się, że mogliśmy towarzyszyć im w tej drodze i życzymy wszystkim parasportowcom dalszych sukcesów – powiedział Igor Klaja, Prezes Zarządu OTCF S.A., właściciela marki 4F.
Kolekcje 4F przygotowane dla polskich paralimpijczyków wyróżnia przede wszystkim wysoka jakość wykonania, zastosowane technologie i wzornictwo. Ponad połowa kolekcji przeznaczonych na Igrzyska Paralimpijskie w Tokio i Pekinie została uszyta w polskich szwalniach, co pozwoliło ograniczyć ślad węglowy związany z ich produkcją. Działając w duchu mody cyrkularnej, do stworzenia części kolekcji wykorzystano m.in. odpady postkonsumenckie i materiały z recyklingu.
– Stroje marki 4F przygotowane dla polskich paralimpijczyków były każdorazowo idealnie dopasowane do potrzeb zawodników. Z dumą nosiła je także cała polska delegacja. Dedykowane wzory, nowoczesne fasony i zaawansowane technologie wykorzystane w odzieży pozwalały nam pozytywnie wyróżnić się na tle reprezentacji z całego świata – powiedział Łukasz Szeliga, Prezes Polskiego Komitetu Paralimpijskiego.
– Występ na Igrzyskach Paralimpijskich z orzełkiem na piersi był dla mnie zawsze wielkim zaszczytem i honorem, a wywalczenie medalu dla Polski spełnieniem największych marzeń. Z marką 4F jako partnerem PKPar-u łączą się moje najpiękniejsze sportowe wspomnienia. Doceniam stroje polskiej marki za świetny design, wysokiej jakości oddychające materiały i dopasowanie kolekcji do naszych potrzeb – dodaje Maciej Lepiato, paralekkoatleta, mistrz paralimpijski w skoku wzwyż z Rio i Londynu, brązowy medalista igrzysk w Tokio.
4F konsekwentnie rozwija partnerstwa sportowe z największymi podmiotami sportowymi w Polsce i na świecie. Marka jest wieloletnim sponsorem m.in. Polskiego Związku Narciarskiego, Polskiego Związku Biathlonu, Polskiego Związku Lekkiej Atletyki i kilku zagranicznych Komitetów Olimpijskich i Paralimpijskich, a także Partnerem Technicznym m.in. Polskiego Związku Koszykówki, trzech klubów piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy, wszystkich zespołów koszykarskiej Orlen Basket Ligi i Orlen Basket Ligi Kobiet czy trzykrotnych zwycięzców siatkarskiej Ligi Mistrzów – Grupy Azoty ZAKSY Kędzierzyn-Koźle. Do grona ambasadorów 4F należą m.in. Anna i Robert Lewandowscy czy Bartosz Zmarzlik.