23.02.2024 08:51

Popularność sportowych stacji telewizyjnych na YouTube. Duża dominacja

Na rynku sportowych stacji telewizyjnych mamy kilku największych graczy, którzy dzięki prawom do transmisji mogą chwalić się świetnymi wynikami oglądalności. Tak to wygląda w przypadku samej telewizji, ale jak popularność stacji przekłada się na sukcesy w internecie? W tym celu postanowiliśmy sprawdzić wyniki sportowych kanałów telewizyjnych na platformie YouTube.

fot. Pixabay

W Internecie króluje TVP Sport. Sportowy kanał telewizji publicznej na swoim YouTube zgromadził aż 627 tysięcy subskrypcji. Ten imponujący wynik nie jest przypadkowy, ponieważ wiąże się z pracą, którą wkłada się w publikowanie nowych, najróżniejszych treści ze świata sportu. TVP Sport opublikowało jak dotąd zdecydowanie najwięcej filmów. Na ich kanale znajduje się ponad 6,2 tysiące video. Prezentowany przez nas ranking ewidentnie pokazuje, że wraz z większą aktywnością wzrasta też liczba tak zwanych „subów”. Z innych ważnych informacji warto zaznaczyć, że kanał dołączył do tej platformy już 21 marca 2011 roku. Cały portal ma ponad 540 milionów wyświetleń.

Drugą lokatę na YouTube zajmuje kanał CANAL+ SPORT, mający już ponad 368 tysięcy widzów. Powstał on wcześnie, bo już 2 września 2006 roku i od tamtej pory widzowie mogli obejrzeć łącznie 5442 filmy. Przełożyło się to na wyświetlenia o łącznej sumie przekraczającej 264 miliony.

Podium zamyka Eurosport Polska, który posiada 169 tysięcy subskrybentów. Dołączenie kanału do tej platformy miało miejsce stosunkowo niedawno, ponieważ był to 11 czerwca 2019 roku. Czas ten był jednak bardzo pracowity. Subskrybenci mogą obejrzeć tam aż 5413 publikacje video.

Czwarte miejsce w zestawieniu ma Polsat Sport z gronem 120 tysięcy zaufanych widzów w internecie. Od 1 czerwca 2017 zgromadzili oni 188 miliony wyświetleń pod 2219 filmami.

Kanał Viaplay Sport Polska to ponad 42 tysiące subskrypcji, a ELEVEN SPORTS PL ponad 21 tysięcy. Te konta na YouTube zgromadziły odpowiednio 9 milionów i niecały milion wyświetleń. Wynik Viaplay jest spowodowany między innymi tym, że data ich dołączenia to 7 sierpnia 2023 roku, a Eleven z kolei opublikowało tylko 161 filmów, co jest najmniejszym dorobkiem.

Analiza medium, jakim jest YouTube, w ciekawy sposób pokazuje pewne zależności wyników od czasu, jaki wkłada się w pracę i regularność publikacji nowych treści. Konsekwencja i budowanie bazy odbiorców to niezwykle ważne kwestie. Widać to właśnie na przykładzie tego, że stacje telewizyjne nie ograniczają się do samej telewizji, ponieważ chcą sięgać po nowych, najczęściej młodych odbiorców i w pełni wykorzystywać swoje zasięgi. Internet do telewizji to nie tylko konkurencja, ale również świetne miejsce do dalszego rozwoju marki.

Ranking sportowych stacji telewizyjnych na YouTube:

  1.  TVP Sport – 627 tysięcy subskrypcji
  2. CANAL + SPORT – 368 tysięcy subskrypcji
  3. Eurosport Polska – 169 tysięcy subskrypcji
  4. Polsat Sport – 120 tysięcy subskrypcji
  5. Viaplay Sport Polska – 42 tysiące subskrypcji
  6. ELEVEN SPORTS PL – 21 tysięcy subskrypcji

dane z dnia 21.02.2024

Udostępnij
Jakub Kleczkowski

Jakub Kleczkowski