Dokąd zmierza sponsoring w sporcie?
Żyjemy w niezwykle dynamicznie rozwijającym się świecie. Ciężko dokładnie planować swoją przyszłość, kiedy widzimy, jak szybko zmieniają się warunki wokół nas. Ta metafora może oczywiście szerzej przekładać się na nasze życie, ale nie inaczej jest w przypadku świata biznesu, a dokładniej sponsoringu w sporcie.
Rekordy z roku na rok
Na samym początku warto skupić się na rosnącej wartości rynku praw sponsoringowych w polskim sporcie i możliwych czynnikach, które na to wpływają. Skupiamy się oczywiście na szeregu współprac między sponsorami a sportowcami, klubami czy związkami sportowymi. Trzeba tu zwrócić uwagę między innymi na pojawiające się szanse, a także występujące często w parze z nimi zagrożenia. Pozwoli nam to stworzyć szerszą perspektywę patrzenia na kierunek, w którym zmierza branża sponsoringu sportowego. Cały rynek osiąga przecież rekordowe wartości z roku na rok i niewątpliwie nie jest to żaden przypadek. Analizując rosnące ceny i ogromne umowy sponsorskie, warto wiedzieć, co wpływa na ich wysokość. Dokładna analiza zmieniającej się sytuacji rynkowej może tylko pozytywnie wpływać na pozycję danego podmiotu. Potwierdzają to przede wszystkim bardzo ważne badania rynkowe.
Przypominamy, że na naszej stronie internetowej można zamówić bezpłatne raporty, które dostarczają wielu informacji na temat rynku sponsoringu i rozwoju branży sportowej w Polsce 🎯
Sprawdź:
👉https://t.co/yqDgE9Ri40#sponsoring #sportbiznes #rss #raporty pic.twitter.com/gLG5TRstKI— Sponsoring Insight (@sponsoring_ins) December 20, 2023
Budowanie wartości
Kluczową rolę odgrywają współcześnie social media. Nie może to nikogo dziwić, gdy zwrócimy uwagę na to, jak ogromne znaczenie ma współcześnie świadome budowanie swojego wizerunku w oczach odbiorców. Social media dają dziś wiele możliwości zdobywania i wpływania na grupę fanów. A to właśnie zwiększanie bazy kibiców oraz działania profrekwencyjne są niezwykle istotne. Zaangażowanie kibiców staje się kluczowe w kontekście budowania wartości praw sponsorskich. Kibice i ich zainteresowanie sportem napędzają rynek.
Gdy widzimy, jak wielu ludzi wspiera danego sportowca lub jest zaangażowanych w życie klubu, czy całej dyscypliny to łatwiej podjąć decyzję o dalszych działaniach. Sponsorzy widzą potencjalnych odbiorców, do których mogą trafić i na nich oddziaływać. Jak widać, poruszane wątki są ze sobą wyraźnie powiązane, co pozwala budować odpowiednią strategię firmy. Cena idzie w parze z popularnością samych sportowców czy całych dyscyplin. Sponsorzy chcą współpracować z największymi nie tylko pod względem sportowym, ale także marketingowym.
Bariery rynkowe?
Na przestrzeni lat branża sponsoringowa staje się coraz bardziej świadoma i wspólnie przezwycięża dotychczasowe bariery. Środowisko zgromadzone wokół polskiego sportu łączy się, a cały rynek dynamicznie się rozwija. Współpraca liderów w jednym miejscu ma oczywiście dużą wartość merytoryczną. Między innymi dzięki działalności Stowarzyszenia Sport Biznes Polska znajomość sytuacji na rynku sportowym jest na zdecydowanie wyższym poziomie, a kompetencje członków stale rosną.
26. marca poznamy laureatów Nagród Sport Biznes Polska za rok 2023 Sport Biznes Polska, a już teraz znamy wszystkich nominowanych do nagród.
Zapraszamy https://t.co/rCbEDK8oC6— SportMarketing.pl (@spm_pl) February 18, 2024
Perspektywy
W temacie rozważań na temat przyszłości dający do myślenia jest brak jednomyślności, a co za tym idzie ogromna różnorodność rynkowa. Branża sponsoringu ciągle się zmienia i rozwija. Poszerzając perspektywę o cały świat sportu, bez wątpienia czynnikiem napędzającym są wielkie wydarzenia. A przecież już w tym roku odbędą się Igrzyska Olimpijskie w Paryżu i piłkarskie mistrzostwa Europy w Niemczech. Będą to kolejne szanse na rozwój i rekordowe kontrakty. Wiele firm już teraz planuje swoje działania skierowane pod odpowiednie zagospodarowanie tych wielkich imprez, które kumulują największe zainteresowanie zarówno wśród kibiców, jak i sponsorów.
Rok 2024 może okazać się przełomowym. Trzeba jednak pamiętać, że wiele zależy od wyników polskich sportowców. Jeśli reprezentacja Polski nie awansuje na tegoroczne Euro, trudno będzie o zaangażowanie i zainteresowanie piłkarskich kibiców z naszego kraju. Sukcesy rodaków zawsze będą kluczowe przy planowaniu odpowiednich strategii sponsoringowych. Podobnie wygląda sytuacja związana z igrzyskami, które poza tym, że są świętem sportu, są też ogromną okazją marketingową.
Dlaczego atmosfera w @atlasarenapl jest wyjątkowa?
Jak wygląda @OrlenCup od strony organizacyjnej?
Jak istotne są styczniowe wyniki w roku olimpijskim?@ChmaraSebastia1 podzielił się z nami swoimi spostrzeżeniami! Zapraszamy https://t.co/WT73bEfb38 pic.twitter.com/yW2m20agrN— SportMarketing.pl (@spm_pl) February 7, 2024