Najlepszy wynik w historii. Rekord oglądalności Super Bowl pobity!
Mecz Super Bowl był najczęściej oglądaną transmisją w historii Stanów Zjednoczonych ze średnią widownią wynoszącą 123,4 miliona widzów na wszystkich platformach. Finał NFL przyciągnęła ponad 120 milionów widzów w CBS, co stanowi największą widownię w historii jednej stacji.
Ponad 200 milionów widzów obejrzało całość lub część meczu na różnych platformach, w tym w głównej sieci CBS, Paramount+, Nickelodeon, Univision oraz CBS Sports i obiektach cyfrowych NFL, w tym NFL+.
Średnia oglądalność wynosząca 123,4 miliona widzów oznacza wzrost o 7 procent w porównaniu z rekordowym poziomem 115,1 miliona widzów w zeszłym roku podczas Super Bowl.
Na taki stan rzeczy składa się szereg czynników, począwszy od obrony tytułu przez Kansas City Chiefs, obecności Taylor Swift podczas kibicowania Travisowi Kelce’owi, występu Ushera w przerwie oraz audycji dla dzieci na Nickelodeon.
W tym sezonie liga NFL miała problemy z oglądalnością, jeśli chodzi o transmisje strumieniowe. Natomiast Prime Video odnotowało 24-procentowy wzrost w drugim sezonie transmisji Friday Night Football.
W przypadku Paramount+ ostatni finał NFL był najczęściej odtwarzanym meczem, jeśli chodzi o Super Bowl w historii, chociaż Paramount/CBS nie opublikowało oficjalnych danych. Dla CBS ten rekordowy mecz zwieńczył najlepiej oglądany sezon zasadniczy w sieci od czasu powrotu ligi NFL do sieci w 1998 roku.
Podczas zeszłorocznego Super Bowl występ Rihanny w przerwie meczu był najchętniej oglądanym wydarzeniem. Z kolei tegoroczny występ Ushera był szczytem oglądalności w Kanadzie.
Kansas City Chiefs pokonała San Francisco 49ers 25:22 po dogrywce, która oznaczała wydłużony czas gry, a to dla CBS dodatkowy czas reklamowy – 30-sekundowe reklamy kosztowały 7 mln dolarów (6,5 mln euro) za sztukę, a także możliwość zwiększenia oglądalności.
Oglądalność rozgrywek NFL w fazie play-off ustanowiła rekord wszechczasów i wyniosła średnio 38,5 miliona widzów przed Super Bowl.
fot. Pressfocus.pl