14.02.2024 00:30

Najlepszy wynik w historii. Rekord oglądalności Super Bowl pobity!

Mecz Super Bowl był najczęściej oglądaną transmisją w historii Stanów Zjednoczonych ze średnią widownią wynoszącą 123,4 miliona widzów na wszystkich platformach. Finał NFL przyciągnęła ponad 120 milionów widzów w CBS, co stanowi największą widownię w historii jednej stacji.

Udostępnij
Feb 11, 2024; Las Vegas, Nevada, USA;  Kansas City Chiefs quarterback Patrick Mahomes (15) runs away from San Francisco 49ers defensive end Nick Bosa (97) during the fourth quarter at Allegiant Stadium during Super Bowl LVIII. The Chiefs defeated the 49ers 25-22 in overtime. (Stan Szeto / Image of Sport/Sipa USA)
2024.02.11 Las Vegas
futbol amerykanski , amerykanska liga futbolu NFL
Super Bowl LVIII
Foto Stan Szeto/Image of Sport/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!

Ponad 200 milionów widzów obejrzało całość lub część meczu na różnych platformach, w tym w głównej sieci CBS, Paramount+, Nickelodeon, Univision oraz CBS Sports i obiektach cyfrowych NFL, w tym NFL+.

Średnia oglądalność wynosząca 123,4 miliona widzów oznacza wzrost o 7 procent w porównaniu z rekordowym poziomem 115,1 miliona widzów w zeszłym roku podczas Super Bowl.

Na taki stan rzeczy składa się szereg czynników, począwszy od obrony tytułu przez Kansas City Chiefs, obecności Taylor Swift podczas kibicowania Travisowi Kelce’owi, występu Ushera w przerwie oraz audycji dla dzieci na Nickelodeon.

W tym sezonie liga NFL miała problemy z oglądalnością, jeśli chodzi o transmisje strumieniowe. Natomiast Prime Video odnotowało 24-procentowy wzrost w drugim sezonie transmisji Friday Night Football.

W przypadku Paramount+ ostatni finał NFL był najczęściej odtwarzanym meczem, jeśli chodzi o Super Bowl w historii, chociaż Paramount/CBS nie opublikowało oficjalnych danych. Dla CBS ten rekordowy mecz zwieńczył najlepiej oglądany sezon zasadniczy w sieci od czasu powrotu ligi NFL do sieci w 1998 roku.

Podczas zeszłorocznego Super Bowl występ Rihanny w przerwie meczu był najchętniej oglądanym wydarzeniem. Z kolei tegoroczny występ Ushera był szczytem oglądalności w Kanadzie.

Kansas City Chiefs pokonała San Francisco 49ers 25:22 po dogrywce, która oznaczała wydłużony czas gry, a to dla CBS dodatkowy czas reklamowy – 30-sekundowe reklamy kosztowały 7 mln dolarów (6,5 mln euro) za sztukę, a także możliwość zwiększenia oglądalności.

Oglądalność rozgrywek NFL w fazie play-off ustanowiła rekord wszechczasów i wyniosła średnio 38,5 miliona widzów przed Super Bowl.

fot. Pressfocus.pl

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk