Subiektywny przegląd najlepszych reklam na Super Bowl (WIDEO)
Za nami największe sportowe i marketingowe święto w Stanach Zjednoczonych. W Super Bowl LVIII Kansas City Chiefs pokonali San Francisco 49ers i zdobyli swój czwarty mistrzowski tytuł. Podczas transmisji nie zabrakło reklam przygotowanych specjalnie na okoliczność transmisji. Wybraliśmy kilka najistotniejszych.
Z przekazem
Marka Dove postanowiła wykorzystać doskonały czas antenowy, aby zająć się ważnym problemem społecznym, który dobrze koreluje z działaniami CSR-owymi marki. W reklamie podkreślono, jak ważne jest budowanie pewności siebie młodych, aspirujących sportswomen, bo aż 45% z nich kończy swoją przygodę ze sportem, mając maksymalnie 14 lat.
Messi i supergwiazdy
W promocję podczas Super Bowl zaangażowany został także Leo Messi. Piłkarz Interu Miami wystąpił w reklamie piwa razem z Danem Marino (legenda NFL) oraz aktorem Jasonem Sudeikisem, odtwórcą roli Teda Lasso. W tym przypadku nie ma co doszukiwać się większej głębi w reklamowym przekazie.
Dla futbolisty Dana Marino nie była to jedyna reklama tego wieczoru. Choć były rozgrywający Dolphins był wybitnym graczem, to nigdy nie zdobył mistrzostwa ligi, a co za tym idzie pierścienia upamiętniającego sukces (tradycyjna w USA nagroda przyznawana zamiast medalu). Na swoje potrzeby wykorzystała marka M&Ms. Razem z innymi futbolowymi sławami oraz Scarlett Johansson wspólnie pomogli stworzyć “Ring of Comfort”.
https://www.youtube.com/watch?v=9UBWFIArQxs
Wielkie gwiazdy do swojej kampanii zaangażował też Uber Eats. Wcześniej marka przygotowała reklamę z Davidem i Victorią Beckham. W nowej odsłonie słynna brytyjska para także odegrała pewne role.
Firma ubezpieczeniowa State Farm odkurzyła Arnolda Schwarzenegera, którego zestawiła z Dannym DeVito.
https://www.youtube.com/watch?v=XunRZfH6b5k
Trochę śmieszno, trochę straszno
Swoją obecność na wielkim widowisku postanowił zaznaczyć także… producent majonezu, firma Hellmans, która w tym sezonie już promowała się przy futbolu, zostając sponsorem jednego z zawodników, który… uwielbia majonez do tego stopnia, że dodaje go do kawy. W kampanii podczas Super Bowl zabrakło go, a show zrobił… “mayo cat”.
Swoje reklamy mieli także Beyonce oraz Jennifer Lopez i Ben Affleck. Efekt oceńcie sami…
Inne
Dość niespodziewanie swoją minutę miała także firma Pfizer, kojarząca się głównie ze szczepionkami. Tym razem reklama skupiała się na pomocy w walce z rakiem i promowaniem hasła “Here’s to Science”.
Twórcy filmu “If” reżyserowanego przez Johna Krasinskiego puścili oko do fanów “The Office”. Zastąpili go w taki sam sposób, jak twórcy serialu w żarcie, w którym wkręcano Dwighta, że Jim zawsze był Azjatą.
Całkiem zgrabną reklamę stworzyła marka piwa Bud Light, która wykorzystała wiele gwiazd takich jak Peyton Manning, Post Malone czy Dana White. Tuż po zakończeniu emisji, kontekstowo, kiedy kamera ponownie powróciła ujęciem na stadion, reklama niejako była kontynuowana, a aktorzy bawili się w jednej z lóż stadionu w Las Vegas.
Miłosz Marek