24.01.2024 15:26

Visa i zespoły Formuły 1 Red Bull ogłaszają globalne partnerstwo

W nadchodzącym sezonie kibice Formuły 1 zauważą zmianę na liście zespołów i sponsorów. W środę 24 stycznia zostało ogłoszone zawarcie bezprecedensowej wieloletniej umowy między Red Bull a Visa (NYSE: V), dzięki której Visa staje się globalnym partnerem obu zespołów Formuły 1 Red Bulla, a w F1 wystartuje nowy zespół Visa Cash App RB, wcześniej znany jako Scuderia Alpha Tauri.

VISA dołączyła do rodziny F1

Pierwszy od ponad 15 lat nowy globalny sponsoring sportowy Visa obejmie zespół Visa Cash App RB oraz odpowiadające mu partnerstwo tytularne w teamie F1 Academy, a także zespół Oracle Red Bull Racing (ORBR). Logo Visa pojawi się na bolidach Oracle Red Bull Racing, Visa Cash App RB oraz bolidach firmowanych przez te zespoły w F1 Academy.

– To przełomowe porozumienie i dla Visa wspaniała okazja, by nawiązać relacje z jedną z najszybciej rozwijających się sportowych społeczności na świecie – stwierdził Frank Cooper III, Chief Marketing Officer, Visa.

Nowe partnerstwo doskonale pasuje do wizji Visa, by inspirować ludzi do osiągania sukcesów przez podejmowanie małych kroków i udoskonaleń każdego dnia, w każdej dyscyplinie i w każdym wyścigu – dodał.

Kierowcy zespołu Visa Cash App RB, Yuki Tsunoda z Japonii i Daniel Ricciardo z Australii, zaprezentują inspirowany markami Visa i Cash App nowy wygląd kombinezonów i bolidów podczas inauguracji sezonu 2024 w Bahrajnie, 29 lutego. Nowe barwy zostaną oficjalnie przedstawione 8 lutego podczas specjalnego wydarzenia w Las Vegas.

Debiut Visa Cash App RB to nie tylko ogromne możliwości promocji obu marek. Firmy będą wspierać zespół w osiąganiu jak najlepszych wyników na torze, zaś posiadaczom kart umożliwiać przeniesienie się w sam środek akcji, dzięki dostępowi za kulisy, spotkaniom z kierowcami, gadżetom czy wydarzeniom towarzyszącym podczas wyścigów.

– Fantastycznie jest móc zaprezentować nową odsłonę zespołu i powitać nowych partnerów, rozpoczynając kolejny etap naszej historii w Formule 1 – powiedział Peter Bayer, Chief Executive Officer w nowopowstałym zespole Visa Cash App RB.

Zespół z Faenzy wkracza w nową erę, pozostając przy swoich korzeniach jako kuźnia talentów, teraz jednak z jeszcze większymi ambicjami konkurowania o najwyższe trofea F1. Mamy odważną wizję rozwoju naszego zespołu, na którego czele stoi Laurent Mekies, a z partnerami tak zorientowanymi na przyszłość jak Visa i Cash App z pewnością będzie to niezwykle ekscytująca podróż – przyznał.

Wspieranie równości w sportach motorowych  

Visa od dawna zaangażowana jest we wspieranie kobiet i wzmacnianie ich pozycji ekonomicznej również poprzez działania sponsoringowe. Kontynuując te inicjatywy, Visa i Cash App w ramach partnerstwa z Red Bull wesprą zespół Visa Cash App RB także w F1 Academy. Ten kobiecy cykl wyścigowy rozgrywany jest na siedmiu wybranych torach Formuły 1 w trakcie weekendów wyścigowych F1. Nowa identyfikacja wizualna tego zespołu również zostanie zaprezentowana podczas lutowego wydarzenia.

– Jako wieloletni partnerzy Visy i Red Bulla jesteśmy zachwyceni, rozpoczynając tę przygodę – podkreśliła Catherine Ferdon, Head of Brand, Cash App. – Visa Cash App RB i Cash App istnieją po to, aby łączyć ludzi i społeczności, a nic nie jednoczy tak, jak sport. Formuła 1 staje się w USA coraz bardziej popularna. Współpraca sponsorska pozwoli nam zacieśnić relacje Cash App z fanami F1 i wpisuje się w nasze dążenie do wspierania i rozwoju społeczności kibiców F1 w USA, jednocześnie oferując większą wartość naszym klientom. Cash App może pochwalić się wypromowaniem wielu nowych talentów, więc cieszy nas współpraca z zespołem znanym z rozwijania niesamowitych kierowców dopiero zaczynających ściganie – podsumowała.

Visa Cash App RB: startujący od 2006 roku w ponad 350 wyścigach włoski zespół Red Bull Formuły 1 jest jednym z najbardziej stabilnych i znaczących teamów. Utworzony jako Scuderia Toro Rosso z założeniem wprowadzania przyszłych mistrzów na tor, zespół odniósł sukces, inicjując kariery na najwyższym poziomie pokolenia kierowców, którzy później wygrywali wyścigi i mistrzostwa świata w Formule 1 i nie tylko. Dobra passa była kontynuowana po rebrandingu zespołu w 2020 roku pod szyldem Scuderia, ze zwycięstwem w Grand Prix Włoch w pierwszym sezonie. Zespół odradza się po raz kolejny z nową misją – walki o najwyższe trofea.  Zespół Visa Cash App RB wkracza w nową erę rywalizacji na szczycie motorsportu

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing