Rekordowy turniej. Świetne liczby ME piłkarzy ręcznych
Tegoroczne mistrzostwa Europy piłkarzy ręcznych są rekordowe pod wieloma względami. EHF podzielił się niektórymi statystykami. Liczby robią wrażenie.
W dniu otwarcia turnieju wzięło udział łącznie 53 586 kibiców, co stanowi rekord świata we frekwencji na meczu piłki ręcznej, pobijając poprzedni wynik z 2014 roku, który wynosił 44 189 kibiców.
Podczas wielu dni meczowych areny były wyprzedane, a we wszystkich 36 spotkaniach rundy eliminacyjnej, zanotowano frekwencję na poziomie 98 proc. Oznacza to, że męskie mistrzostwa EHF EURO 2024 odwiedziło już ponad 500 000 fanów.
Obecne liczby wskazują, że mistrzostwa są na dobrej drodze do osiągnięcia progu miliona fanów, co oznaczałoby kolejny rekord w historii ME piłkarzy ręcznych.
W Chorwacji pierwsze dwa mecze reprezentacji (z Hiszpanią i Austrią) śledziło prawie milion widzów każdy, co stanowi 50 procent udziału w rynku.
𝗗𝗿𝘂𝗺𝗿𝗼𝗹𝗹, please… 🥁 The 𝐓𝐎𝐏 𝟓 𝐆𝐎𝐀𝐋𝐒 powered of the Preliminary Round is here powered by Gorenje 🔥
5️⃣ Lagergren 🇸🇪
4️⃣ Nahi 🇫🇷
🥉Palmarsson 🇮🇸
🥈Dujshebaev 🇪🇸
🥇Benghanem 🇳🇱#ehfeuro2024 #heretoplay pic.twitter.com/CkuKDbaI7j— EHF EURO (@EHFEURO) January 17, 2024
W Danii apetyt na piłkę ręczną trwa nadal. Po ogłoszeniu, że 15 z 20 najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w 2023 r. to międzynarodowe mecze piłki ręcznej z udziałem reprezentacji Danii, na początku 2024 r. entuzjazm nie ucichł.
Trzy mecze rundy wstępnej obejrzało od 1,1 do 1,2 miliona widzów, a najlepsze wyniki osiągnięto w poniedziałkowym spotkaniu z Portugalią – obejrzało 1,215 mln osób (udział 73,6 proc.).
Emocji nie brakuje także w cyfrowym świecie. Kanały Europejskiej Federacji Piłki Ręcznej transmitujące mecze EHF EURO 2024 mężczyzn powiększyły się w niecały tydzień o 67 000 obserwujących na Instagramie, TikToku, Facebooku, X (dawniej Twitterze) i YouTube.
Najbardziej udanym filmem był timelapse pokazujący, jak w ciągu ponad dwóch tygodni MERKUR SPIEL-ARENA ze stadionu piłkarskiego zamieniła się w arenę piłki ręcznej.
Film obejrzano 6,2 miliona razy na kanale EHF EURO na Instagramie i kolejne 2,1 miliona razy na TikToku.
Prezydent EHF Michael Wiederer przyznał: – Runda wstępna wywarła niesamowite wrażenie. Wiele aren jest wyprzedanych, a tysiące ludzi wspiera zespoły, które czasami nawet nie są „ich”. Widziałem wiele zaciętych meczów, ponieważ gracze też są zainspirowani atmosferą. Jeśli areny są pełne, a atmosfera świetna, spotkania są jeszcze lepsze.