Wielka frekwencja we Francji. Nowy rekord w Ligue 1
W połowie sezonu 2023/2024 liga Ligue 1 Uber Eats pobiła nowy historyczny rekord frekwencji na stadionach. Pojawiło się na nich znacznie więcej fanów francuskiej piłki nożnej.
Ligue 1 Uber Eats nadal bije rekordy frekwencji. W pierwszej części sezonu stadiony Ligue 1 Uber Eats przyjęły średnio 26 742 widzów w porównaniu do 23 773 w połowie sezonu ubiegłego roku, co oznacza wzrost o 12 procent .
W ten sposób Uber Eats Ligue 1 pobił historyczny rekord frekwencji. Po 17 kolejkach na stadiony Ligue 1 Uber Eats przybyło 4 091 572 widzów, czyli o 20 000 widzów więcej niż w sezonie 2022/2023, przy rozegraniu 17 meczów mniej (153 mecze naliczone w sezonie 2023-24 wobec 170 w sezonie 2022-23 po 17 dniach).
Od początku sezonu 13 z 16 klubów występujących w Ligue 1 Uber Eats w sezonie 2022/2023 odnotowało wzrost średniej frekwencji lub przynajmniej utrzymanie się na stabilnym poziomie w porównaniu z poprzednią środkową częścią sezonu (+26 procent – Stade Brestois 29, +18 procent dla OGC Nice i AS Monaco, +16 procent dla Stade de Reims).
Przy średniej liczbie 23 539 widzów FC Metz odnotował wzrost frekwencji o 74 proc. w ciągu roku. Największym wzrostem może pochwalić się Le Havre AC (+115 proc. w porównaniu do sezonu 2022/2023, średnio 21 320 widzów).
Obłożenie stadionu w połowie sezonu 2023/2024 kształtuje się na rekordowym poziomie 84 proc. , co oznacza wzrost o 3,5 punktu proc. więcej w porównaniu do poprzedniego półrocza, który już ustanowił rekord. 8 z 18 klubów odnotowało obłożenie powyżej 90 proc. (Olympique Marsylia, Paris Saint-Germain, RC Lens, Stade Rennais FC, RC Strasbourg, FC Lorient, Stade Brestois 29, Clermont Foot 63).
fot. Ligue 1