Globalna kampania Barcelony. Chce wpłynąć na łamanie praw człowieka [WIDEO]
Aby uczcić 75. rocznicę uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, Barcelona i klubowa fundacja rozpoczęły globalną kampanię zbiegającą się z okresem świątecznym. Chcą pokazać społeczne zaangażowanie instytucji, a w szczególności poprzez działania fundacji. Kampania podkreśla społeczne działanie instytucji oraz wyjaśnia, dlaczego Barca jest "Mes que un Club".
Hasło kampanii brzmi „Koszulka, która opowiada najwięcej historii”. To poruszająca historia związana z koszulką Barcelony – tą samą, którą wielu migrantów nosi po opuszczeniu domu w poszukiwaniu lepszego życia z przyczyn takich jak wojna, prześladowanie czy ubóstwo. Koszulka jest symbolem historii milionów ludzi, którzy każdego dnia starają się wieść godne życie.
Wiele osób musi przemierzać pustynie, ryzykować przeprawę przez morze na niepewnych statkach, a wielu przybywa do Hiszpanii, Włoch i Grecji w koszulce Barcy. Inni nawet tam nie docierają. Do tego stopnia, że w Senegalu i innych krajach Afryki Zachodniej istnieje wyrażenie „Barca lub śmierć”.
Koszulka reprezentuje przyszłość, nowe życie, spełnienie europejskiego marzenia. Marzenie, które niestety w wielu przypadkach się nie spełnia, ponieważ po przybyciu do miejsca docelowego ludzie trafiają do obozów dla uchodźców, ośrodków detencyjnych lub pozostają na marginesie bez dokumentów i praw.
The jersey that tells the most stories pic.twitter.com/DJHlDT3FO8
— FC Barcelona (@FCBarcelona) January 4, 2024
Mając na celu podkreślenie pracy Fundacji Barcelony oraz jej ogólnoświatowych programów i działań, 4 stycznia rozpoczęła się kampania „Koszulka, która opowiada najwięcej historii”. Opowie historię milionów ludzi, którzy szukają lepszej przyszłości, oraz ogromnej liczby osób, które zrobiły to w koszulce Barcelony. Zbiorowa historia, której uosobieniem jest Mamadou Dia, Senegalczyk, który w 2006 roku opuścił swój kraj na łodzi i dotarł do wybrzeży Europy. Obecnie jest pisarzem i aktywistą, który we współpracy z Senegalem stworzył instytucję Hahatay Fundacja Barcy.
Kampania rozpoczęła się od prezentacji sylwetki koszulki Barcelony w pudełku na Placa de la Universitat w Barcelonie. Za pomocą kodu QR będzie można uzyskać dostęp do filmu wideo kampanii oraz linku do strony internetowej Fundacji, gdzie można zapoznać się z jej pracą.