30.11.2023 13:36

„Wsparcie polskiego sportu jest drogą, którą powinniśmy podążać” [WYWIAD]

Sponsoring to ciągła praca. Zmiana otoczenia, form komunikacji, pojawiania się nowych kanałów skłania ku temu, że nie możemy postępować w ten sam sposób – mówiła nam Agata Pniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sponsoringu ORLEN SA.

Udostępnij
2023.11.21 Warszawa
Wydarzenia Sport Agata Pniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sponsoringu ORLEN SA:

Portal SportMarketing.pl był patronem medialnym Kongresu Sport Biznes Polska.

Adrian Janiuk, SportMarketing.pl: Powoli kończy się 2023 rok. ORLEN był obecny niemalże w każdym sporcie. Sponsoring sportu jest jedną z waszych kluczowych działalności?

Agata Pniewska, Dyrektor Wykonawczy ds. Sponsoringu ORLEN SA: – Tak, potwierdzają to również nasze badania. Wsparcie polskiego sportu, polskich sportowców za granicą, czy obecność w Formule 1 jest drogą, którą powinniśmy podążać. Wyniki badań mówią, że to właściwy kierunek. Formuła 1 buduje nam biznes za granicą oraz rozpoznawalność marki na rynkach, na których nasz brand jest już obecny. W Czechach jest to już 40 procent. Droga była konsekwentna, oparta na F1, królowej motorsportu. Jeśli chodzi o polskich sportowców, sukcesy tego roku są niezaprzeczalne. Mistrzostwo Europy siatkarzy, tytuły skoczków, narciarzy, snowboardzistów. Oczywiście kwalifikacja olimpijska siatkarzy, wysokie miejsca siatkarek, tytuł mistrza świata Roberta Kubicy w wyścigach długodystansowych, tytuł mistrza świata Kajetana Kajetanowicza. Tych tytułów można byłoby jeszcze wiele wymieniać. Były jeszcze sukcesy klubów, które wspieramy w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Mogłabym wymieniać w nieskończoność.

Rok 2024 będzie jeszcze bardziej pasjonujący, jeżeli chodzi o wydarzenia sportowe. Wkład firmy ORLEN będzie w nim jeszcze większy?

– My się nie zatrzymujemy. Każda umowa w zależności od roku i sezonu, pracuje w sposób indywidualny. Przyglądamy się kalendarzowi wielkich międzynarodowych imprez i na pewno w naszym kalendarzu igrzyska olimpijskie nie zostaną pominięte. Nie da się zrezygnować z takiego potencjału, jakim jest współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim. Poprzez umowę z PKOL-em mamy prawa do wykorzystania symbolu olimpijskiego i promocji w określonych ramach. Bezpośrednio wspieramy też wielu olimpijczyków. Na pewno wymyślimy taką formułę, żeby w naszej działalności marketingowej zaakcentować wydarzenia, które będą mocno oglądane i ograne telewizyjnie.

Zaczęła się zima, a co za tym idzie początek sezonu Pucharu Świata w skokach narciarskich. W jaki sposób ORLEN będzie widoczny w tej dyscyplinie?

– Chyba nikt nie zaprzeczy, że bardzo jesteśmy w niej widoczni. Dominujemy na strojach kadry. W styczniu szykuje się nam fantastyczna impreza w Polsce i to będzie przypieczętowanie i docenienie tego, że Polska potrafi organizować wielkie imprezy. Dla fanów skoków będzie to świetna możliwość, żeby odwiedzić nasze skocznie. Chodzi głównie o atmosferę, której się doświadcza. U nas jest ona znakomita.

Jak ważna jest dla was obecność podczas takich wydarzeń, jak Kongres Sport Biznes Polska?

– To dla nas możliwość posłuchania tego, co robią inni. Sponsoring to ciągła praca. Zmiana otoczenia, form komunikacji, pojawiania się nowych kanałów skłania ku temu, że nie możemy postępować w ten sam sposób. Chcemy przyglądać się temu, co robi rynek. Jesteśmy bardzo aktywni, jeżeli chodzi o sponsoring. Nie jest tak, że podpisujemy umowy i pozwalamy, żeby one żyły swoim życiem. Każda z nich jest traktowana indywidualnie. Podczas Kongresu możemy podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w skali, jakiej w naszym kraju nie ma. Jesteśmy największym sponsorem polskiego sportu.

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk