27.11.2023 08:19

Sukces tkwi w prostocie. Tak koszykarska Arka buduje wizerunek w SM

Kilka klubów Orlen Basket Ligi wyróżnia się w obszarze social mediów. Do tego grona z pewnością zalicza się Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia. Zespół z Trójmiasta jest mocno chwalony za swoją działalność marketingową.

Udostępnij
Koszykarska Arka Gdynia robi furorę w sieci

Furorę w sieci zrobił niedawny film, który opublikowała Arka. Trener Wojciech Bychawski wraz z media managerem Bartoszem Müllerem… odmieniają czasownik „to be”. Było to nawiązanie do internetowych opinii. Niektórzy ze „znawców” twierdzili, że szkoleniowiec gdyńskiego zespołu nie zna języka angielskiego.

W Internecie zauważyliśmy kilka komentarzy na temat tego, że trener podobno nie potrafi rozmawiać w języku angielskim. Oczywiście nie jest to prawda, więc postanowiliśmy podejść do tematu z bardziej kreatywnej i śmiesznej strony. Chcieliśmy odwzorować kultową scenę z filmu „Dzień świra”, w której ojciec z synem powtarzają odmianę czasownika „być” w języku angielskim. Trzeba podkreślić, że sam trener ma duży dystans do samego siebie i takich inicjatyw, a zawodnicy są chętni i otwarci do udziału w różnych akcjach marketingowych – powiedział nam Bartosz Müller, media manager w Krajowej Grupie Spożywczej Arce Gdynia.

Klub Orlen Basket Ligi niedawno uruchomił swój podcast. Za jego prowadzenie odpowiedzialni będą Miłosz Romański i Adam Ptak.

Tworząc podcast, chcieliśmy stworzyć format, który ukaże zawodników z trochę innej strony, niż z tej, z której kibice mogą ich znać z parkietu, czy social mediów. W drużynie mamy dużo nowych twarzy na ekstraklasowych parkietach, a także młodych zawodników, którzy sami w wolnej chwili chętnie słuchają przeróżnych podcastów i interesują się tą tematyką. Myślę, że jest to bardzo fajna forma dodatkowego i przede wszystkim luźnego formatu, który spodoba się nie tylko naszym kibicom, ale również kibicom całej ligi, bo rozmowy z pewnością będą ciekawe – dodał Müller.

Kibice Arki, ale również pozostałych ekstraklasowych klubów doceniają pomysł na budowanie wizerunku w mediach społecznościowych. Duża aktywność we wszystkich kanałach komunikacyjnych, ciekawa forma promowania spotkań i wiele działań marketingowych…

Bardzo miło nam to słyszeć. Sądząc po tym, które treści trafiają w viral, można powiedzieć, że po części tak – sukces tkwi w prostocie. W tym sezonie świetnie sprawdzają się u nas krótkie formy wideo – czy to wspomniany wcześniej film z trenerem Bychawskim, czy filmy z najlepszymi akcjami z meczów. Muszę przyznać, że jestem wielkim entuzjastą świata filmowego i bardziej „profesjonalne” produkcje również staram się wprowadzać do naszej komunikacji. Na co dzień śledzę dużą liczbę klubów, głównie tych z NBA czy Euroligi, które poprzeczkę zawieszają naprawdę wysoko. Nie ma co ukrywać, że jeśli chcemy się kimś inspirować, to tylko najlepszymi. W klubie kładziemy duży nacisk na sferę social mediów, stąd wszyscy zawodnicy od początku sezonu są przyzwyczajeni do dużej liczby działań w tym obszarze i zawsze pozytywnie podchodzą do tego typu projektów. Docenienie przez „głównych bohaterów” bardzo buduje i napędza do dalszego działania i rozwoju – podsumował nasz rozmówca.

Udostępnij
Jakub Kłyszejko

Jakub Kłyszejko