17.11.2023 17:57

#LechRazem. Podsumowanie akcji CSR klubu z Wielkopolski

Spotkanie reprezentacji Słodkiej Polski, w której grają dzieci chorujące na Cukrzycę Typu 1, z drużyną Akademii Lecha Poznań U-14 odbędzie się w sobotnie popołudnie na stadionie przy Bułgarskiej. To jeden z elementów projektu #LechRazem, w którym jako klub Lech kładzie bardzo mocny nacisk na obszar, w którym chce edukować i dawać pozytywny przykład, jeśli chodzi o rozwój fizyczny oraz zdrowy tryb życia.​

Lech podsumował akcje CSR

W ZDROWYM CIELE, ZDROWY DUCH

Kilka dni temu blisko 140 osób spotkało się pod balonem, który stoi nad jednym z boisk treningowych, na zajęciach w przeddzień Narodowego Święta Niepodległości. Kibice Lecha wzięli udział w ćwiczeniach prowadzonych przez trenera przygotowania motorycznego Karola Kikuta. Spalili kalorie, które potem z czystym sumieniem mogli uzupełnić, zajadając się tradycyjnym wielkopolskim przysmakiem w tym okresie, czyli rogalem świętomarcińskim.

W sobotę czas na kolejną odsłonę projektu #LechRazem, czyli spotkanie reprezentacji Słodkiej Polski, w której grają dzieci chorujące na Cukrzycę Typu 1. Przy Bułgarskiej przeciwnikiem młodych sportowców, dla których choroba nie jest przeszkodą w uprawianiu sportu, będzie zespół do lat 14 z poznańskiej części Akademii Lecha. To będzie zresztą jedna z ostatnich gier kontrolnych Słodkiej Polski przed wylotem na międzynarodowy turniej na Malcie.

POMOC DLA MŁODYCH SPORTOWCÓW

Lech od kilku lat aktywnie pomaga Słodkiej Polsce oraz CukierAsom. Ich ambasadorem stał się piłkarz Jesper Karlstroem, który sam choruje na cukrzycę. W połowie października w akcji #EkstraPomoc były zbierane pieniądze na udział tej grupy w międzynarodowych turniejach, podczas których dzieci cierpiące na cukrzycę mogą zmierzyć się z rówieśnikami z najbardziej prestiżowych klubów w Europie. Środki na siepomaga można wpłacać jednak przez cały sezon.

Współpraca z Lechem trwa już od kilku lat. Jeszcze w 2017 roku CukierAsy pojawiły się po raz pierwszy nie tylko na stadionie, ale również na płycie boiska, gdzie wspólnie z klubem fetowaliśmy pierwsze medale zdobyte przez naszych zawodników na I Mistrzostwach Polski Dzieci z Cukrzycą. Wizyty CukierAsów podczas meczów Kolejorza miały miejsce jeszcze kilkukrotnie, wkrótce na ligowe spotkanie przy Bułgarskiej wybiorą się nasze dziewczęta – mówił Mikołaj Illukowicz, założyciel CukierAsów.

To tylko jeden z wielu akcentów współpracy z klubem. Oczywiście absolutnie wyjątkowym był moment, w którym CukierAsy trafiły na koszulki Lecha w wyjazdowych meczach pucharowych. Ale to również zwiedzanie stadionu, spotkania z piłkarzami czy współpraca z Akademią, której najbliższym akcentem będzie właśnie spotkanie Lech vs Słodka Polska, której trzon tworzą właśnie CukierAsy. Dla nas, a przede wszystkim dla naszych Słodkich, wsparcie Kolejorza jest bezcenne, bo daje im radość, dumę i napędza do dalszych działań – dodał.

BO TYLKO RAZEM MOŻNA COŚ ZMIENIĆ

To nie pierwsza, ale i nie ostatnia inicjatywa #LechRazem. Kolejne są już planowane. – W Lechu dużą wagę przywiązujemy do społecznej odpowiedzialności klubu. Chcemy wykorzystać popularność naszej marki i jego graczy, by uczynić coś dobrego dla nie tylko naszego poznańskiego, a także wielkopolskiego otoczenia. A co czynimy? Działamy w obszarze, w którym jesteśmy ekspertami, czyli chcemy edukować i dawać pozytywny przykład, jeśli chodzi o rozwój fizyczny i zdrowy tryb życia. Naszą misją CSR jest więc krzewienie kultury fizycznej oraz promowanie zdrowego stylu życia. Szczególnie wśród naszych najmłodszych kibiców – mówił Wojciech Terpiłowski, szef działu marketingu wizerunkowego Kolejorza.

INNE AKTYWNOŚCI KOLEJORZA

Oprócz CukierAsów Lech współpracuje z trenerem osiedlowym i senioralnym AWF. To inicjatywa sięgająca 2009 roku, a jej celem jest bezpłatna organizacja zajęć sportowo-rekreacyjnych dla dzieci oraz młodzieży, aby zachęcić ich do aktywnego spędzania wolnego czasu bez komputerów oraz telefonów. Chętnie także wspiera biegi amatorskie i wyczynowe organizowane w swoim regionie. Partneruje tak ważnym imprezom, jak Poznań Maraton i Poznań Półmaraton. Współpracuje ściśle z Miastem Poznań, organizując specjalną strefę dla biegaczy – na trasie lub w miejscu, gdzie sportowcy odbierają pakiety startowe. Jest tam możliwość spotkania z piłkarzami, wzięcia udziału w proponowanych atrakcjach, spędzenia czasu w strefie chillout czy też otrzymania drobnych upominków klubowych.

Tutaj warto też wtrącić, że przy okazji biegów Kolejorz dba też o edukację historyczną. Stąd wsparcie dla Biegu Czerwca 56, który co roku upamiętnia tragiczne wydarzenia z 28 czerwca 1956 roku i wspiera kombatantów, a także Bieg Pamięci Powstania Wielkopolskiego, czyli nawiązujący do historycznych wydarzeń z 1918 roku, które pozwoliły na powrót ziem znajdujących się pod zaborem pruskim do Polski. Ten ostatni zresztą odbędzie się jak zwykle w końcówce grudnia.

Ważnym partnerem jest również Stowarzyszenie Kibiców Kolejorz i wszelkie z nim związane inicjatywy kibicowskie. Fani angażują się w upowszechnianie sportu amatorskiego i dostają wsparcie od klubu. Wśród imprez biegowych należy wymienić Bieg Pamięci Powstania Wielkopolskiego, a także odbywającą się wiosną Kibolską Dychę. Nie brakuje również inicjatyw historycznych, jak choćby zbiórki powstańczej odbywającej się w okolicach 1 listopadach na poznańskich i wielkopolskich nekropoliach. Pieniądze zebrane wówczas pozwalają na renowacje, grobów, miejsc pamięci i pomników Powstańców Wielkopolskich.

Na kibiców, którzy odwiedzają mecze, czeka Sektor Rodzinny i w cieplejszych miesiącach Strefa Rozrywki, gdzie na najmłodszych fanów czeka sporo atrakcji. Klub z Wielkopolski głęboko wierzy też w zasadę swobodnego i równego dostępu do sportu dla wszystkich. Właśnie dlatego powstał projekt Lech bez barier, który ma umożliwić wygodny wstęp i komfortowy pobyt na trybunach stadionu dla każdego kibica. To inicjatywa skierowana do osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunów, którzy w jej ramach mogą cieszyć się i emocjonować piłkarskim widowiskiem. Enea Stadion jest dostosowany do ugoszczenia nawet 266 osób niepełnosprawnych, w tym 70 poruszających się na wózkach inwalidzkich

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing