Piłkarze Fortalezy wyszli na boisko z psami do adopcji
Przed ligowym meczem z drużyną America-MG zawodnicy zespołu Fortalezy wyprowadzili na boisko zwierzaki ze schroniska. To część kampanii promującej odpowiedzialną adopcję zwierząt.
Na filmikach z prezentacji drużyn widać piłkarzy, prowadzących na smyczach psy ze schroniska Abrigo Sao Lazaro. Po spotkaniu chętni kibice mogli je przygarnąć, a że gospodarze wygrali 3:2, to humory na pewno fanom dopisywały i mogli być bardziej skłonni do życzliwych gestów. Zwierzaki czekały na nowych opiekunów w specjalnie wydzielonej strefie, a towarzyszyły im Areninha i Caramela – dwa psy, które są stadionowymi maskotkami.
Akcja na stadionie Fortalezy jest częścią kampanii #NoviPet, zainicjowanej przez głównego sponsora klubu, firmę bukmacherską NoviBet, zarejestrowaną w Grecji. W trakcie kampanii, która ruszyła 4 października w Światowy Dzień Zwierząt, jest promowana odpowiedzialna adopcja, dlatego chętni na adopcję po meczu Fortalezy, byli pieczołowicie sprawdzani.
AÇÃO NOVIPET! 🦁🐶
Na partida de hoje, Cães do Abrigo São Lázaro, instituição que trata de adoção de pets em Fortaleza, entraram em campo junto ao jogadores no protoloco inicial de jogo ao invés dos mascotes tradicionais, as crianças.
A campanha ocorre na semana do Dia Mundial… pic.twitter.com/Ny34Lllu0g
— Fortaleza Esporte Clube 🦁 (@FortalezaEC) October 8, 2023
Bezdomne psy i koty stanowią w Brazylii wielki problem. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), która zbiera takie informacje w największym kraju Ameryki Południowej, w 2022 roku było 30 milionów bezdomnych psów i kotów. Porzucanie zwierząt nadal jest tam wielkim problemem, chociaż stanowi przestępstwo od 1998 roku, a trzy lata temu kara za znęcanie się nad zwierzętami została podwyższona z dwóch do pięciu lata więzienia.
To może być dobry pomysł dla polskich klubów na działania z obszaru CSR, choć w Polsce problem porzucanych zwierząt wydaje się być mniejszy niż w Brazylii. W 2020 roku w schroniskach dla zwierząt przebywały 92 242 psy oraz 32 507 kotów.