29.09.2023 06:56

Nowy sponsor Polskiego Komitetu Olimpijskiego

Krajowa Grupa Spożywcza S.A. z marką Polski Cukier została Sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Olimpijskiej Reprezentacji Polski. Umowę o współpracy podpisano w Klubie Olimpijczyka w Centrum Olimpijskim PKOl podczas konferencji prasowej. Beneficjentami porozumienia będzie także pięć polskich związków sportowych.

PKOl ma nowego sponsora

W ramach umowy sponsorskiej, która obowiązywać będzie w latach 2023-2027, Krajowa Grupa Spożywcza S.A. oraz marka Polski Cukier otrzymują prawa do używania m.in. tytułów: „Sponsora Polskiego Komitetu Olimpijskiego”, „Sponsora Polskiego Ruchu Olimpijskiego”, „Sponsora Polskiej Młodzieżowej Reprezentacji Olimpijskiej Gangwon 2024”, „Sponsora Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej Paryż 2024”, „Sponsora Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej Mediolan-Cortina 2026”.

Umowa to zapowiadane przedłużenie współpracy na kolejne lata, o której informowano już 31 maja 2023 roku podczas zawarcia porozumienia Polskiego Komitetu Olimpijskiego z Krajową Grupą Spożywczą S.A., której marka „Polski Cukier” została m.in.: „Sponsorem Reprezentacji Polski na III Igrzyska Europejskie Kraków-Małopolska 2023”, „Sponsorem Młodzieżowej Reprezentacji Polski na EYOF Maribor 2023”.

Chcę powiedzieć, że dla nas to kolejny etap współpracy z prezesem Radosławem Piesiewiczem, która od jakiegoś czasu trwa już w Polskim Związku Koszykówki. To bardzo owocna współpraca i mam nadzieję, że przed nami jeszcze wiele lat tak dobrego współdziałania – powiedział Tomasz Rega – Członek Zarządu KGS S.A.

Dodatkowo, zgodnie z polityką PKOl i Prezesa Radosława Piesiewicza, który jest pomysłodawcą wspierania polskich związków sportowych przez firmy współpracujące z PKOl, beneficjentami porozumienia będzie pięć kolejnych polskich związków sportowych: Polski Związek Szermierczy, Polski Związek Podnoszenia Ciężarów, Polski Związek Zapaśniczy, Polski Związek Bokserski i Polski Związek Biathlonu.

Nasza droga rozpoczęła się przed Igrzyskami Europejskimi, ale będzie trwała dłużej, bo przez kolejne cztery lata. Serdecznie dziękuję panom prezesom za zaufanie. Dodatkowo Krajowa Grupa Spożywcza z marką Polski Cukier objęła sponsoringiem strategicznym pięć olimpijskich związków sportowych, z czego jesteśmy bardzo dumni. Wierzę, że to pomoże w rozwoju tych dyscyplin, bo cukier krzepi i da związkom dużo możliwości i siły do realizacji ich celów. Liczę, że ta pomoc będzie na tyle duża, że pomoże tym sportom się rozwijać. A przed nami igrzyska olimpijskie w Paryżu, gdzie liczymy na bardzo dobre występy naszych reprezentantów. Jeszcze raz bardzo dziękuję panom prezesom za zaufanie i za to, że byliście pierwszym sponsorem, który zaufał Polskiemu Komitetowi Olimpijskiemu w nowej kadencji. Cieszę się, że ta umowa została przedłużona na kolejne cztery lata – powiedział Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego Radosław Piesiewicz.

Dla nas wielkim zaszczytem było już to, że podczas Igrzysk Europejskich logo Polski Cukier znalazło się na koszulkach, na których wisiało tyle medali. To był impuls do tego, żeby tę współpracę rozwijać. Cukier krzepi i daje energię, ale to jest odwzajemnione, co  było widać choćby po wczorajszym meczu siatkarek, bo tę energię dają nam też sportowcy, co jest czymś pozytywnym też dla nas, dla Krajowej Grupy Spożywczej i naszych marek, w tym przypadku Polskiego Cukru. Chcemy, żeby ta symbioza trwała, dlatego też zdecydowaliśmy się na ten kontrakt, który jest dla nas dużym wyzwaniem, także finansowym. Ale jesteśmy w stanie to udźwignąć, bo to jest powód do dumy dla wszystkich naszych pracowników. Jest to też sprawa odpowiedzialności społecznej spółek Skarbu Państwa i kwestia naszego wkładu w funkcjonowanie społeczeństwa i podnoszenie jego kondycji. Mam nadzieję, że tak jak byliśmy dumni po Igrzyskach Europejskich, tak samo będziemy dumni po Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu, tym bardziej, że już niedługo na półkach sklepowych będzie można znaleźć nasze produkty z oznaczeniem kółek olimpijskich – powiedział Prezes Krajowej Grupy Spożywczej S.A. Marek Zagórski.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing