29. Agnieszka Syczewska –Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Agnieszka Syczewska zajęła 29. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Na przestrzeni ostatniego piętnastolecia stała się ikoną wśród kobiet w polskim środowisku piłkarskim i stale gości w naszym rankingu.

Sylwetka Agnieszki Syczewskiej
Agnieszka Syczewska jest jedną z najbardziej znanych kobiet w polskim futbolu. W świecie zdominowanym przez mężczyzn wyrobiła sobie tak mocną pozycję, że przez wiele lat była wiceprezesem i prezesem Jagiellonii Białystok, a później także wiceprezesem Lechii Gdańsk. Od kwietnia 2023 roku jest radcą prawnym w biurze Sekretarza Generalnego Polskiego Związku Piłki Nożnej. W ostatnim czasie odpowiadała m.in. za opracowanie i wdrożenie Polityki Bezpieczeństwa PZPN i strategii zrównoważonego rozwoju piłki nożnej w Polsce. Jest radcą prawnym, ukończyła też studia MBA w Szkole Głównej Handlowej. Zawodowo od zawsze związana z piłką nożną. Od lat jest bliską współpracowniczką i doradczynią Cezarego Kuleszy, obecnego prezesa PZPN.
Zobacz: Miejsca 21.-30. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Sukcesy Agnieszki Syczewskiej w ostatnim roku
– Staram się wykorzystywać swoje doświadczenie klubowe w federacji. Dużo również uczę się od ludzi, z którymi mam przyjemność pracować w PZPN – powiedziała Syczewska w rozmowie ze Sportmarketing.pl.
Rok 2024 w PZPN stał pod znakiem występu piłkarskiej reprezentacji Polski na Euro w Niemczech oraz pierwszego w historii awansu naszej reprezentacji kobiecej do finałów mistrzostw Europy, które w 2025 roku odbędą się w Szwajcarii. To też jednak rok sukcesów reprezentacji młodzieżowych: trzecie miejsce w ME oraz awans do ćwierćfinału MŚ wywalczyła kobieca drużyna do lat 17, a także awans do turnieju finałowego ME wywalczyła męska reprezentacja U-21.
Z sukcesów organizacyjnych powodem do satysfakcji dla polskiej federacji było przyznanie Warszawie prawa do rozegrania meczu o Superpuchar Europy. W 2025 roku w Polsce odbędą się kolejne ważne imprezy piłkarskie: finał Ligi Konferencji UEFA we Wrocławiu oraz mistrzostwa Europy kobiet do lat 19, które zostaną rozegrane na czterech podkarpackich stadionach. W 2026 roku PZPN zorganizuje zaś mistrzostwa świata kobiet do lat 20, a Federacja zgłosiła też swoją kandydaturę na gospodarza finału Ligi Mistrzyń w sezonie 2026/2027 i gospodarza mistrzostw Europy kobiet zaplanowanych na 2029 rok.
Z poziomu marketingowego PZPN zakończył rok 2024 z przedłużeniem umów z Grupą InPost (firma pozostała Sponsorem Strategicznym Reprezentacji Polski), firmą Tarczyński, marką Staropolanka, z Jeronimo Martins oraz marką Nike. Równocześnie do grona nowych sponsorów i partnerów reprezentacji Polski dołączyły Kuchnia Vikinga, producent elektroniki użytkowej TCL, a także Carolina Car Company, jedna z największych grup dealerskich w Polsce, od 25 lat związana z marką Toyota. I wreszcie to właśnie w minionym roku Polski Związek Piłki Nożnej oraz marka Betclic zawarły największą umowę sponsoringową w historii klubowych rozgrywek w Polsce, obejmującą sponsoring tytularny 1. Ligi, 2. Ligi oraz 3. Ligi. Umowa obowiązuje przez najbliższe cztery lata, aż do zakończenia sezonu 2027/2028.
Zobacz: Miejsca 31.-40. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025
Zobacz: Miejsca 41.-50. w Rankingu 50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym 2025

Adrian Janiuk
Więcej Kobiety | Sport | Biznes
26. Justyna Gdowska – Ranking TOP50 Kobiet w Biznesie Sportowym
Justyna Gdowska zajęła 26. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym organizowanym przez portal "SportMarketing.pl". Jako dyrektorka marketingu i PR w Trefl S.A. dała się poznać realizując ciekawe projekty siatkarskie i koszykarskie.



