Wizerunek Cristiano Ronaldo wyceniono na astronomiczną kwotę
Z raportu Portugalskiego Instytutu Administracji i Marketingu (IPAM) wynika, że wartość wizerunku Cristiano Ronaldo, kapitana portugalskiej reprezentacji, sięga 850 mln euro. Analiza ta została przygotowana z okazji 40. urodzin napastnika Al-Nassr, które obchodzono w środę.

Choć liga saudyjska jest mniej prestiżowa niż angielska, hiszpańska czy włoska, gdzie Ronaldo występował w przeszłości, jego marka osobista nie straciła na wartości. Przeciwnie – według IPAM, od 2020 roku wzrosła aż o 325 proc., co zbiegło się z okresem pandemii Covid-19, gdy stadiony były zamknięte dla kibiców.
Eksperci IPAM podkreślają, że Ronaldo to dziś nie tylko piłkarz, ale globalna marka, wykraczająca poza świat sportu. Na jego popularność wpływają ogromne sumy transferowe, jak choćby 117 mln euro zapłacone przez Juventus Turyn w 2018 roku za jego przejście z Realu Madryt.
Istotnym czynnikiem w budowaniu wizerunku Ronaldo jest także jego aktywność w mediach społecznościowych, gdzie obserwuje go ponad miliard osób. Według Daniela Sa, dyrektora wykonawczego IPAM, portugalski gwiazdor przyciąga fanów różnych pokoleń, a jego nazwisko jest rocznie wyszukiwane w Google przez 187 mln internautów.
Obecnie Ronaldo zarabia 200 mln euro rocznie z kontraktu z Al-Nassr, a kolejne 150 mln euro przynoszą mu umowy reklamowe z gigantami takimi jak Nike, Tag Heuer czy Louis Vuitton. Dodatkowo czerpie zyski z działalności swojej marki CR7, działającej w wielu branżach, od odzieżowej po ceramiczną.

Adrian Janiuk
Więcej Finanse
Jak miliarder zbudował największy na świecie turniej tenisowy (na środku pustyni)?
Prawie 500 tysięcy osób przyjechało do kalifornijskiej Doliny Coachella, około 15 minut od Palm Springs, by słuchać muzyki i jeść wykwintne jedzenie, ale tłumy mają też oglądać tenis światowej klasy na Indian Wells.



