„Doświadczenie klienta jest marketingiem XXI wieku”. Na I
Marketing każdy znalazł coś dla siebie
Drugi dzień konferencji I
Marketing & Technology zdominował marketing i to w każdym jego wymiarze. Poruszane były kwestie segmentacji klientów, customer experience czy nowych technologii w marketingu. SportMarketing.pl jest partnerem medialnym konferencji.

9 kwietnia w stołecznym Multikinie w Złotych Tarasach obywał się pod hasłem I Marketing. Pierwszy z czterech paneli poświęcony był sposobom segmentacji klientów. Jednym z najbardziej widocznych trendów w marketingu jest zmiana podejścia do selekcji grupy docelowej do prowadzonych kampanii, polegająca na wyborze potencjalnych klientów czy odbiorców produktu/usługi nie na bazie pokoleniu, z którego pochodzą, nie po wieku czy demografii, a po wspólnych cechach czy łączących ich zainteresowaniach z pominięciem czynników demograficznych. Na potwierdzenie tego trendu występujący w środę jako pierwszy Maciej Sznitkowski z brandoholik.pl wprowadził do obiegu definicję Grupersony.
Zobacz także: „Bez człowieka AI to tylko robot”. Dzień poświęcony sztucznej inteligencji na I Marketing & Technology
Dużo było też tematów mówiących o motywach stojących za podjęciem decyzji zakupowej przez klientów. Współczesny konsument w większości przypadków kupuje produkt nie żeby go mieć, tylko żeby wykonał on dla niego jakieś konkretne zadanie, co też powinno wynikać z działań marketingowych firm. Temat doświadczenia związanego z wykorzystywaniem jakiegoś produktu czy nabyte podczas realizacji konkretnej usługi, zostało ubrane w stwierdzenie, że „doświadczenie klienta jest marketingiem XXI wieku”.
Często to właśnie efekt zadowolenia jest miernikiem satysfakcji z dokonania zakupu. Kupując jakiś produkt lub usługę zakładamy, że będzie ona jego najlepszą wersją i zapewni nam najlepsze możliwe doświadczenie, przez co każde, nawet najmniejsze odstępstwo od zakładanego przez Klienta ideału, jest przez niego wyolbrzymiane i może negatywnie wpłynąć na jego ocenę, opinię czy rekomendację.
W 2024 roku Silver Generation ma twarz Krzysztofa Ibisza
Na konferencji mówiono też o stopniowym pojawianiu się w Europie trendu, który panuje aktualnie w Azji, a więc o silver economy. W 2024 roku aż 26% polskiego społeczeństwa zalicza się do segmentu „silver generation”, w porównaniu z 16% przedstawicieli pokolenia genZ w naszym kraju. Co więcej, osoby zaliczane do silver generation to obecnie osoby takie, jak Krzysztof Ibisz, które coraz częściej realizują się zawodowo w wieku powyżej 60 lat, są konsumentami świadomymi, chcącymi wydawać pieniądze nie tylko na zdrowie czy higienę, ale także na podróże, dobra luksusowe, czy usługi. Konsumenci coraz częściej dokonują decyzji zakupowej nie kierując się portfelem, ale biorąc pod uwagę wartości jakie dany produkt, usługa czy marka niosą za sobą.
Zobacz także: SportMarketing.pl partnerem medialnym konferencji I Marketing & Technology
Podczas I Marketing w prezentacji Piotra Sali mogliśmy poznać 3 najczęstsze błędy popełniane przez marketerów na drodze utrzymania przy sobie konsumenta. Jakie to błędy? Po pierwsze firmy coraz częściej niepotrzebnie komplikują proces zakupu, który to im bardziej złożony, tym bardziej zniechęca konsumenta jeśli nie do jego finalizacji, to na pewno do jego powtórzenia. Po drugie brak dbania o wiarygodności marki i prowadzenia klienta przez proces zakupowy, objawiający się tym, że producenci bardziej przykładają się do chwalenia swojego produktu niż do znalezienia odpowiedz na faktyczną potrzebę klienta. I wreszcie po trzecie jest to brak emocji w komunikacji z klientem, który statystycznie aż 95% swoich decyzji zakupowych podejmuje nieracjonalnie, kierując się strachem przed czymś, pożądaniem czegoś, poczuciem obowiązku do posiadania lub wykonania konkretnego produktu czy usługi, albo miłością.
W czwartek 10 kwietnia, w ostatnim dniu konferencji I Marketing & Technology, tematem przewodnim dnia będzie I
Social Media.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Eventy
Piłka nożna dla każdego. UEFA nadal rozwija ideę Grassroots
Przed tygodniem miało miejsce ważne wydarzenie dla zwolenników idei równości i braku barier w piłce nożnej. Mowa o 14 edycji Grassroots Conference w Sopocie. W evencie uczestniczyło ponad 200 osób reprezentujących federacje piłkarskie z całej Europy i nie tylko.



