08.04.2025 17:10

„Bez człowieka AI to tylko robot”. Dzień poświęcony sztucznej inteligencji na I ❤ Marketing & Technology

Za nami pierwszy z trzech dni Konferencji I ❤ Marketing & Technology, poświęcony w całości Sztucznej Inteligencji. Podczas I ❤ AI nie zabrakło trendów, inspiracji i insightów z tej dziedziny. Partnerem medialnym wydarzenia jest SportMarketing.pl.

„Bez człowieka AI to tylko robot”. Dzień poświęcony sztucznej inteligencji na I ❤ Marketing & Technology
Autor zdjęcia: SportMarketing.pl

Dzień pod nazwą I ❤ AI składał się z czterech głównych bloków tematycznych. Pierwszą część konferencji zdominował temat Agentów AI, którzy w niedalekiej przyszłości powinni znaleźć się w orbicie zainteresowania większości osób zajmujących się marketingiem. Prognozy ekspertów są jednoznaczne – to właśnie dzięki kolejnemu etapowi rozwoju sztucznej inteligencji i przejściu z Asystentów AI do generacji Agentów AI, czyli modeli będących w stanie podejmować za człowieka decyzje i działania, dojdziemy do sytuacji, w której w 2026 roku aż 15% zadań realizowanych w firmach będzie realizowana przez Sztuczną Inteligencję. W 2024 roku tego procederu nie było w ogóle.

Zobacz także: SportMarketing.pl partnerem medialnym konferencji I ❤ Marketing & Technology

W drugiej części pierwszego dnia I ❤ Marketing & Technology na scenie stołecznego Multikina w Złotych Tarasach, pojawiły się osoby doskonale znane ze swoich internetowych działań: Kacper Sołtys (znany z konta pidak.ai), Jacek Jabłoński (założyciel Sztucznej Polski) oraz Tomasz Graszewicz.

Ogólna dostępność licznych programów do przeróbki zdjęć i wideo jest z jednej strony perspektywą na wyróżnianie się dla marketerów w porównaniu z konkurencją, ale jednocześnie zmusza do prowadzenia otwartego dialogu dotyczącego regulacji i bezprawnego wykorzystywania wizerunku osób publicznych, do tego często w sposób niewłaściwy i w kontrowersyjnym kontekście – przyznał w swojej prezentacji Kacper Sołtys

Dwaj pozostali prelegenci byli zgodni co do tego, że „bez człowieka AI to tylko robot” oraz, że często tak lubiane przez marketing podejście „Think outside the box” trochę ulega zmianie w kierunku „Think Inside the Box”. To właśnie dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji człowiek jest w stanie jeszcze bardziej uwypuklić pozytywne cechy swojego produktu i/lub usługi, zyskując przy tym wymierne korzyści.

Zobacz także: Marketing bez tajemnic podczas drugiego dnia konferencji I ❤ Marketing & Technology

Tomasza Graszewicz, w swojej prezentacji przedstawił „7 błędnych przekonań o Sztucznej Inteligencji”, przez które ludzie często wpadają w pułapkę negatywnego nastawienia do AI. Jakie to przekonania?

  1. „AI nie jest kreatywne” – Sztuczna Inteligencja bazuje w całości na informacji i opisie otrzymanym od twórcy promptu. Dlatego to, co otrzymamy czy to od chata czy programu do kreacji zdjęć i/lub wideo, zależy w głównej mierze od ludzkiej wyobraźni, a nie wyobraźni AI;
  2. „AI ma swoje ograniczenia techniczne” – nie wolno zapominać, że sztuczna inteligencja ma swoje stałe elementy, które na ten moment nie ulegną zmianie, a które wpływają na finalny odbiór odpowiedzi. Póki co AI cały czas będzie zniekształcało obrazy, cały czy będzie miało problemy z wygenerowaniem twarzy czy dłoni, i cały czas nie potrafi utrzymać obrazu. Nie można o tym zapominać;
  3. „Ludzie przejmują się, że coś zostało wygenerowane przez AI” – w opinii użytkowników coś, co zostało wygenerowane przez Sztuczną Inteligencję, jest w dalszym ciągu odbierane negatywnie. Tak naprawdę często nie należy się chwalić tym, że przy realizacji konkretnego materiału użyliśmy AI, bo o ile efekty działań Sztucznej Inteligencji są oceniane wysoko, to już sam fakt jej użycia tę ocenę drastycznie obniża;
  4. „AI zrobi za mnie wszystko” – wszystkie programy bazujące na modelu LLM w dalszym ciągu są dla człowieka wsparciem. Sztuczną Inteligencję w dalszym ciągu powinniśmy stosować wyłącznie jako asystenta czy analityka, a nie jako urządzenie do Tworzenia czegoś z niczego;
  5. „AI zabija kreatywność” – wręcz przeciwnie, to właśnie dzięki ludzkiej kreatywności i niekonwencjonalnemu myśleniu Sztuczna Inteligencja jest w stanie urzeczywistnić ludzkie myśli i słowa;
  6. „AI to tylko narzędzie” – AI to na razie tylko narzędzie, patrząc na proces ewolucji Sztucznej Inteligencji i rozwoju jej możliwości (przykład wspomnianych AgentówAI).
  7. „Mam jeszcze czas, żeby nauczyć się AI” – dynamika rozwoju tej dziedziny pokazuje, że brak zainteresowania się Sztuczną Inteligencją teraz, może sprawić, że braki w wiedzy i rozumieniu sposobu jej działania będą za duże do nadrobienia dla osób działających z AI na bieżąco;

Zobacz także: AI w marketingu: Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w różnych jego aspektach

Dwa pozostałe bloki tematyczne dotyczyły kwestii GenAI i sposobów wykrozystania tego modelu w praktyce oraz między innymi trendów związanych ze Sztuczną Inteligencją. Rozwój AI odbywa się w tempie praktycznie comiesięcznym, więc jakie atrybuty modeli LLM są obecnie najbardziej” na czasie”? W prezentacji Jacka Szyndlera, CEO NAOKO-STORE, znalazło się 5 trendów, których można się spodziewać w najbliższym czasie po Sztucznej Inteligencji. Są to?

  • Multimodalność – czyli współpraca modeli między sobą,
  • Personalizacja Kognitywna – czyli dopasowanie AI do użytkownika, konkretnej osoby, właściciela konta. Stąd coraz istotniejsze jest odpowiednie zapamiętywania historii rozmów i ustalania oczekiwań na własnych kontach,
  • Demokratyzacja wiedzy specjalistycznej – dzięki AI jesteśmy w stanie szybko i sprawnie przygotować się z podstawowej wiedzy na praktycznie każdy temat, co często daje oszczędność czasu i pieniędzy. Dodatkowo specjalistyczna wiedza przestaje być dobrem rzadkim, a staje się ogólnodostępna,
  • Booster Kreatywności – AO to partner w burzy mózgów, który rozwija pomysły ludzi i daje im dodatkowe bodźce,
  • Alfabetyzacja – brak umiejętności korzystania z narzędzi AI może być analfabetyzmem XXI wieku.

I ❤ AI był pierwszym z trzech dni konferencji I ❤ Marketing & Technology. W środę 9 kwietnia tematem przewodnim będzie Marketing (I ❤ Marketing), a w czwartek 10 kwietnia salę stołecznego Multikina w Złotych Tarasach zdominuję social media (I ❤ Social Media). SportMarketing.pl jest partnerem medialnym tej konferencji.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing