„Czerwona Kartka dla Cukrzycy” – inicjatywa Lecha Poznań
7-9 marca miała miejsce ósma edycja mistrzostw Sweet Euro Football Cup, rywalizowały w tej imprezie aż 34 drużyny dzieci chorujących na cukrzycę typu 1. Do Poznania przyjechały zespoły z sześciu krajów. Lech Poznań był partnerem wydarzenia i zaprosił uczestników mistrzostw na mecz ze Stalą Mielec.

Sweet Euro Football Cup to największa impreza piłkarska w Europie dla dzieci zmagających się z cukrzycą typu 1. W Poznaniu (wydarzenie odbywało się w Suchym Lesie i na Morasku – przyp.red.) pojawiły się drużyny z sześciu krajów, które były zrzeszone w 34 drużynach.
Dzieci chorujące na cukrzycę typu 1 nie tylko grały w piłkę na boisku, ale też mogły oglądać piłkarskie zawody na najwyższym poziomie. Istotną atrakcją przedsięwzięcia „Czerwona kartka dla cukrzycy” była wizyta adeptów futbolu na Enea Stadionie podczas rywalizacji ligowej Lecha Poznań ze Stalą Mielec (3:1).
Spotkanie z trybun oglądało 260 dzieci razem z opiekunami. Niektórzy pierwszy raz byli na stadionie, ale część z nich oglądała już w poprzednim sezonie starcie Kolejorza z Wartą.
– Dla wszystkich uczestników „Czerwonej Kartki” kolejna już wspólna wizyta na Enea Stadionie była wyjątkowym przeżyciem. Lechu Poznań, dziękujemy! – mówi Mikołaj Illukowicz, założyciel CukierAsów i pomysłodawca turnieju.
5. minuta meczu – manifestacja dzieci
Przed rozpoczęciem meczu spiker powitał uczestników mistrzostw na Enea Stadionie, a dzieci też zapoznały się z logotypami swoich drużyn na telebimach. Z kolei w 5. minucie meczu adepci futbolu wstali ze swoich miejsc i w obecności kibiców pokazali „Czerwoną Kartkę dla Cukrzycy”!
To było hasło przewodnie tej największej imprezy piłkarskiej dla dzieci z cukrzycą typu 1 w Europie. Sam gest czerwonej kartki miał pokazać wszystkim osobom obecnym na stadionie, a także przed telewizorami, że z chorobą można uprawiać sport, bo najważniejsze jest motywacja.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Eventy
Sport Marketing & Business Forum 2025: Marketing sportowy bez tajemnic – emocje, które tworzą lojalność
W czerwcu 2025 roku, Warszawa stanie się centrum wymiany wiedzy i doświadczeń dla marketerów, PR-owców oraz liderów branży sportowej podczas konferencji Sport Marketing & Business Forum. Wydarzenie, zaplanowane na 17 czerwca 2025 roku, ma na celu zgromadzenie ekspertów i praktyków, którzy chcą kształtować przyszłość marketingu sportowego w Polsce.



