Netflix przejmuje prawa do pojedynku Katie Taylor-Amanda Serrano
Trzecia walka bokserska między Katie Taylor i Amandą Serrano będzie transmitowana na Netfliksie. Pojedynek zaplanowano na 11 lipca w Madison Square Garden w Nowym Jorku.

Założona przez Jake’a Paula firma Most Valuable Promotions (MVP) i Netflix doszli do porozumienia, że walka Taylor i Serrano będzie transmitowana na żywo na platformie, która ma ponad 300 milionów subskrybentów na całym świecie.
Kolejne przedsięwzięcie
To nie pierwszy raz, kiedy MVP i Netflix połączyli siły, aby transmitować na żywo wydarzenie bokserskie. W listopadzie Netflix zaczął działać w sektorze transmisji sportowych na żywo, będąc partnerem transmisyjnym pokazowej walki bokserskiej Paula z Mike’iem Tysonem.
Taylor i Serrano walczyły przed starciem Paul vs. Tyson, a Irlandka wygrała jednogłośną decyzją, zachowując status niekwestionowanej mistrzyni świata wagi superlekkiej. Druga walka między tymi dwiema pięściarkami została okrzyknięta najlepszą walką wieczoru w listopadzie i będzie teraz główną walką gali bokserskiej wyłącznie dla kobiet w lipcu na Netfliksie.
– To coś więcej niż tylko walka – to świętowanie niezrównanego talentu kobiet w boksie – powiedzieli Paul i Nakisa Bidarian, współzałożyciele MVP.
– Ta wyłącznie kobieca karta jest nie tylko świadectwem tego, jak daleko zaszła ta dyscyplina sportu, ale także początkiem jeszcze większego wysiłku ze strony MVP, aby wypromować kolejne pokolenie kobiet-zawodniczek. W przeciwieństwie do innych obecnych zawodników boksu, my zawsze byliśmy, jesteśmy i będziemy wspierać kobiety jako równe mężczyznom, traktując je z najwyższym szacunkiem i nigdy nie pójdziemy na kompromis w kwestii tych wartości.
Trzecia odsłona Taylor vs. Serrano na Netflixie dodatkowo napędza rozwój platformy streamingowej jako realnego nadawcy sportowego na żywo. Pomimo tego, że przez wiele lat gigant streamingu zobowiązywał się do tworzenia dokumentów związanych ze sportem i zamykał rozmowy o transmisjach sportowych na żywo, nie minęło dużo czasu, zanim Netflix po raz pierwszy wkroczył w transmisje sportowe na żywo w zeszłym roku.
Nowy kierunek dla Netflixa
Po debiucie sportowym na żywo (Paul kontra Tyson) Netflix transmitował dwa mecze NFL w Boże Narodzenie i rozpoczął 10-letnią umowę z WWE na transmisję swojego flagowego programu RAW.
Bela Bajaria, dyrektor ds. treści w Netflix, dodał:
– W Netfliksie jesteśmy dumni, że możemy nadal podnosić rangę kobiet-sportowców i zaprezentować naszej globalnej publiczności kolejne historyczne wydarzenie dzięki MVP. „Taylor-Serrano 2 nie była tylko jedną z najbardziej ekscytujących walk, jakie kiedykolwiek widziałem; przeszła również do historii jako najchętniej oglądane wydarzenie profesjonalnego sportu kobiet w USA.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Eventy
Sport Marketing & Business Forum 2025: Marketing sportowy bez tajemnic – emocje, które tworzą lojalność
W czerwcu 2025 roku, Warszawa stanie się centrum wymiany wiedzy i doświadczeń dla marketerów, PR-owców oraz liderów branży sportowej podczas konferencji Sport Marketing & Business Forum. Wydarzenie, zaplanowane na 17 czerwca 2025 roku, ma na celu zgromadzenie ekspertów i praktyków, którzy chcą kształtować przyszłość marketingu sportowego w Polsce.



