Tour de Pologne stanowi stały punkt w kalendarzu międzynarodowych imprez sportowych. W ostatnich latach zbierała nagrody i niezliczoną ilość pozytywnych ocen za organizację.
I trudno mówić o choćby najmniejszej roli przypadku, ponieważ udało się stworzyć „kompletny” produkt.
Tegoroczny wyścig był już 71. edycją, ale przełomowe zmiany nastąpiły w 1993 roku, kiedy organizatorem TdP został Czesław Lang. Dziś postrzegany jest jako człowiek-instytucja, co znajduje pełne uzasadnienie. Przejmując odpowiedzialność za TdP przygotował długofalową wizję, dzięki czemu następowała profesjonalizacja wydarzenia i podbijanie jego rangi.
Udokumentowaniem właściwie obranej drogi była decyzja z 2005 roku o włączeniu touru do grona elitarnych kolarskich wyścigów. Lang udowodnił, że jest wyśmienitym menedżerem i posiada pierwiastek wizjonerstwa, bowiem TdP nadal znajduje się na fali wznoszącej. Jest też symbolem imprezy i całej dyscypliny w Polsce. Osobisty wizerunek stanowi kartę przetargową w rozmowach z partnerami i pomaga w uzyskaniu prestiżowych patronatów. Lang jest osobą świetnie współpracującą z mediami, potrafiącą inspirować i unikać konfliktów. Jako spójna postać o szeregu pozytywnych cech dodaje wartości organizowanemu przez siebie wydarzeniu.
Warto jednak zaznaczyć, że TdP jest niejako wisienką na torcie. Spółka Lang Team zajmuje się w ciągu roku organizacją mniejszych imprez, promujących dyscyplinę i zwiększających rywalizację w polskim peletonie. Dodatkowo nie ogranicza się wyłącznie do kolarstwa szosowego, ale otwiera nowe możliwości odmianom kolarstwa górskiego. Sprawia to, że główna impreza charakteryzuje się świetnym przygotowaniem, czego dowodów nie brakowało w tym roku. Mimo iż jest to potężne przedsięwzięcie logistyczne, udało się ograniczyć w większości przypadków wszelkie utrudnienia w funkcjonowaniu życia w miastach goszczących wyścig. Było to świadectwem zarówno czerpania z doświadczeń z poprzednich lat, jak również odpowiedniej komunikacji z władzami lokalnymi i doborem właściwych współpracowników.
TdP mądrze się promuje, a w trakcie kampanii wykazuje szacunek dla swoich partnerów biznesowych. Najlepszym przykładem jest tegoroczny spot, który był emitowany między innymi w trakcie przerw reklamowych podczas najpopularniejszego wyścigu kolarskiego Tour de France w stacji Eurosport. Sponsorzy mają możliwość do skutecznego eksponowania swojego brandu, identyfikując się z określonymi wyróżnieniami podczas wyścigu; np. nazwa sponsora pojawia się w tytule klasyfikacji górskiej czy sprinterskiej. Przypisywana jest do prestiżowych osiągnięć, a zarazem stanowi gwarant reklamy poprzez różne kanały. Wyróżnia się w transmisjach telewizyjnych jak i jest wymieniana w relacjach mediów „pisanych”.
Kolejnymi czynnikami przemawiającymi za powodzeniem imprezy są działania angażujące różne grupy. Oczywiście w pierwszej kolejności skierowana jest do zawodowych kolarzy. Jako że wyścig należy do elity, biorą w nim udział najmocniejsze grupy i renomowani zawodnicy. Jest to gratką dla fanów kolarstwa, będących często niedocenianą grupą. Podczas TdP organizowane są wyścigi dla amatorów i dzieci, co jest najlepszą okazją do zyskania nowych sympatyków dyscypliny i dostarczenia niezapomnianych przeżyć. Jest to również zachęta do aktywności fizycznej i integracji przy wspólnym przeżywaniu emocji, będących istotą sportu. Dzięki temu efektywniejsze jest również komunikowanie sponsoringu i wiązanie marek z pozytywnymi odczuciami u konsumentów-uczestników-widzów.
Tour de Pologne jest imprezą kompletną, na co składa się szereg elementów
Ważne jest to, że TdP wybiega poza obszar sportu, nadając sobie miano organizacji oddziałującej na społecznie istotne kwestie. W tym roku jednym z partnerów była Fundacja DKMS, która pomaga w znalezieniu dawcy szpiku do przeszczepu. Całe wyścigi mają dodatkowo “myśl przewodnią”. Tym razem nawiązał do 25. jubileuszu wolnych wyborów, gdzie symbolicznym akcentem było rozpoczęcie inauguracyjnego etapu przez Prezydenta Lecha Wałęsę. W 2013 roku tytułowany był hasłem “Z ziemi włoskiej do Polski, szlakami Jana Pawła II”, nawiązując do osoby wielkiego rodaka jak i wydarzeń historycznych z udziałem polskich legionów we Włoszech.
Klamrą jest współpraca pomiędzy TdP a telewizją oraz pomocność mediom, dla których przygotowane zostały dwujęzyczne materiały prasowe. Należy jednocześnie podkreślić, że kompleksowo opracowany “roadbook” został opublikowany na stronie internetowej wyścigu na kilkanaście dni przed wydarzeniem, co z pewnością stanowiło ułatwienie dla przedstawicieli zagranicznych mediów, którzy mogli się przygotować do wizyty w Polsce.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.