04.05.2013 10:23

Bądź miły to za rok tu wrócimy

Zastanawiałeś się kiedyś czym jest obsługa klienta w trakcie imprezy masowej? Według mnie jest to jeden z aspektów, który wpływa na atrakcyjność imprezy.

Nie da się ukryć, że obsługa imprezy to szereg relacji z uczestnikami widowiska, a niestety bez względu na Twoje wykształcenie czy tytuł naukowy, jeśli masz problemy w kontaktach interpersonalnych to możesz uchodzić za nieprofesjonalnego.
 
Cel i zadania

Na początku musisz uświadomić sobie cel organizatora imprezy, którym jest m.in. bezpieczeństwo i obsługa na najwyższym poziomie. Cel składa się na zadania, które realizujemy MY, czyli służby organizatora imprezy. Jesteśmy jak tryby wielkiej maszyny, a jeśli jeden z nas nawali to maszyna nie będzie w stanie zadziałać właściwie…
 
Jak Cię widzą…

Dzisiaj na służbach organizatora imprezy wiesza się psy. Moim zdaniem wynika to stąd, że większość nie stosuje się do zasad profesjonalnej obsługi klienta. Jest takie stare powiedzenie "jak nas widzą, tak nas piszą"- coś w tym niestety jest…

Profesjonalista

Jeśli umiejętnie rozpoznajesz i spełniasz oczekiwania uczestników imprez masowych pochodzących z różnych kręgów kulturowych, a także osób niepełnosprawnych, budujesz wizerunek i prestiż imprezy. Odpowiednio obsłużony klient między innymi dzięki Tobie będzie czuł się w pełni usatysfakcjonowany, a jego poczucie bezpieczeństwa i komfortu znacznie wzrośnie.

Pies czy gospodarz?

Dotychczas byłeś kojarzony ze strażnikiem bezpieczeństwa i porządku publicznego, a nawet z policją stadionową, czyli z kimś kto zupełnie przedmiotowo traktuje uczestników imprez masowych – taki nie będziesz ani lubiany, ani potrzebny. Kluczem do Twojego sukcesu jest szacunek i otwartość na potrzeby klienta, chęć niesienia pomocy, czy udzielanie niezbędnych informacji, kiedy uczestnik imprezy takowych potrzebuje. Trudno wyobrazić sobie, abyś w dzisiejszym świecie bez podstawowych umiejętności interpersonalnych, do których można zaliczyć umiejętności nawiązywania kontaktów, wywierania wpływu, rozwiązywania sytuacji konfliktowych i prowadzenia negocjacji odniósł jakikolwiek sukces.
 
Diabeł tkwi w szczegółach

Jako pracownik służb organizatora imprezy masowej niekiedy wykonujesz zupełnie błahe z pozoru czynności, jednak klient zwraca uwagę na takie detale. Wspomniane szczegóły mają wpływ na szereg zależności nie tylko związanych z samopoczuciem uczestników imprezy, ale również z prestiżem i renomą firmy, na której zlecenie świadczysz usługi. To właśnie Twoja postawa jest najlepszą reklamą dla firmy, wszak opinia w świat się niesie. Idąc dalej, im więcej pozytywnych referencji Twój pracodawca uzyska dzięki Tobie, tym bardziej wzrośnie jego renoma, a do drzwi firmy będzie pukać coraz więcej zleceniodawców. Wtedy na pewno będziesz mógł liczyć na to, że nie opędzisz się od pracy. To cała filozofia i sens tego, dlaczego warto kreować środowisko imprezy masowej już na Twoim szczeblu.

Suma sumarum

Nawet jeśli uczestnikami imprez masowych są agresywni kibice czy fani jakiegoś zespołu, którego nie lubisz musisz stawiać na jakość usług, bo tylko to predysponuje Cię do miana profesjonalisty. Zarówno jednych jak i drugich powinieneś traktować niczym partnerów i robić wszystko, aby oni Ciebie też uważali za kogoś na kogo można liczyć. Pamiętaj, że to Ty razem z uczestnikami imprezy masowej budujesz atmosferę widowiska i wbrew pozorom to dzięki nim tam jesteś.

Bartosz Grduszak

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing