13.08.2024 22:24

Igrzyska miały znaczy wpływ na frekwencję w słynnych muzeach

Podczas igrzysk olimpijskich w Paryżu liczba odwiedzających Luwr zmniejszyła się o 20 procent, natomiast Wersal zanotował spadek o 25%, jak donosi we wtorek dziennik "Le Monde". Mniej osób odwiedziło również Centrum Pompidou oraz Muzeum d'Orsay.

Udostępnij
Oct 18, 2022; Paris, FRANCE;  the Olympic rings are on display outside of the Hotel de Ville ahead of the Paris 2024 Summer Olympic Games. Mandatory Credit: Jerry Lai/USA TODAY Sports/Sipa USA
2022.10.18 Paryz
Inne Igrzyska olimpijskie
Kola olimpijskie na ulicach Paryza
Foto Jerry Lai-USA TODAY Sports/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!

Tendencja spadkowa w liczbie odwiedzających muzea podczas dużych wydarzeń sportowych była już zauważalna w Londynie w 2012 roku, co budziło podobne obawy w Paryżu. W poniedziałek muzea opublikowały konkretne dane. Luwr ogłosił, że w okresie od 27 lipca do 11 sierpnia frekwencja spadła o 22 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

Muzeum d’Orsay, które posiada kolekcję malarstwa z przełomu XIX i XX wieku, w tym impresjonistów, zanotowało spadek frekwencji o 29 procent. Galeria malarstwa w Oranżerii (Musée de l’Orangerie), gdzie znajdują się m.in. słynne „Lilie wodne” Claude’a Moneta, poinformowała o 31-procentowym spadku. Wszystkie te muzea, podobnie jak Luwr, znajdują się w centrum Paryża.

„Le Monde” wskazuje, że jednym z powodów spadku liczby odwiedzających były środki bezpieczeństwa wprowadzone w centrum miasta podczas igrzysk. Najbardziej dotkliwe były one przed ceremonią otwarcia na Sekwanie 26 lipca, kiedy to nabrzeża rzeki były zamknięte, a niektóre stacje metra wyłączono z ruchu.

Już podczas igrzysk podejrzewano, że mniejsza liczba turystów zainteresowanych zabytkami wynikała z obecności kibiców, którzy zamiast zwiedzania, skupili się na wydarzeniach sportowych. W efekcie, turyści, którzy normalnie odwiedzaliby muzea, nie pojawili się w Paryżu, a ich miejsce zajęli kibice, dla których sport był priorytetem.

Niektóre miejsca jednak odnotowały wzrost liczby odwiedzających. Na przykład Mennica Paryska, zajmująca się wybijaniem i eksponowaniem medali olimpijskich, zyskała na popularności, notując 62-procentowy wzrost liczby gości w czasie dwóch tygodni igrzysk w porównaniu do dwóch tygodni przed turniejem.

fot. Pressfocus.pl

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk

Reklama