Aktualności 10 sierpnia 2024

Legia Ladies wbiegają na TikToka. Popularna platforma partnerem medialnym drużyny

TikTok i Legia Ladies będą razem promować kobiecy futbol oraz inspirować piłkarki do przełamywania stereotypów na boisku. W ramach współpracy drużyna uruchomiła na platformie oficjalne konto. W nadchodzących tygodniach pojawią się też indywidualne profile zawodniczek, które 11 sierpnia wyjdą na murawę w strojach z logotypem nowego partnera.

Głównym celem współpracy TikToka i Legia Ladies jest promocja kobiecej piłki nożnej wśród społeczności ponad 11,5 miliona użytkowników platformy w Polsce. Ma w tym pomóc oficjalny profil Legia Ladies na TikToku, na którym fani futbolu znajdą wyjątkowe materiały zza kulis, najnowsze informacje o meczach i treningach, wypowiedzi zawodniczek oraz triki i wyzwania piłkarskie. TikTok pozwala fanom sportu przeżywać i dzielić się sportowymi emocjami. 7 na 10 użytkowników platformy twierdzi, że TikTok umożliwia sportowcom i drużynom budowanie silniejszych więzi z fanami*.

– Marketing na TikToku to nie tylko promowanie produktów, to budowanie zaangażowanej społeczności. Platforma doskonale rozumie, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągają uwagę, ale również inspirują do działania. Współpraca z TikTokiem pozwoli Legii Ladies docierać do młodej, dynamicznej grupy odbiorców, co jest kluczowe dla naszej strategii marketingowej oraz umożliwi komunikowanie, że kobiecy futbol to nie tylko sport, ale również emocje, pasja i dążenie do równouprawnienia. To doskonałe narzędzie do budowania autentycznych relacji z naszymi kibicami oraz promowania wartości, które są dla nas ważne – mówi Aleksandra Kalinowska, Dyrektor ds. Komunikacji i Marketingu w Legii Warszawa.

– Misją TikToka jest dzielenie się radością i inspirowanie. Te dwie wartości są również nieodłącznymi elementami sportu. Cieszymy się, że wspólnie z Legia Ladies będziemy mogli wspierać rozwój piłki nożnej w Polsce, promować równość płci i inspirować kobiety do próbowania swoich sił na boisku. Poprzez współpracę dążymy do przełamywania stereotypów, promowania niesamowitych talentów i zaangażowania zawodniczek. Mamy nadzieję, że dzięki obecności drużyny i zawodniczek Legia Ladies na TikToku uda nam się wzmocnić ich głos i pokazać, że piłka nożna jest dla każdego – mówi Łukasz Dulniak, Head of Operations na środkową i wschodnią Europę w TikToku.

Legia Ladies chcą wyznaczać nowe standardy w kobiecej piłce w Polsce i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Drużyna za cel stawia sobie zapewnienie zawodniczkom najwyżej jakości infrastruktury sportowej i zaplecza treningowego. Nie mniej ważne jest też zawieranie partnerstw jedynie z takimi podmiotami, które w swojej działalności kierują się wartościami: równości płci, wzajemnego szacunku, inkluzyjności, pozytywnego inspirowania i tworzenia wspólnoty.

– Jako dyrektor operacyjna i zawodniczka wiem, jak ważne jest wsparcie ze strony partnerów, którzy podzielają nasze wartości. TikTok to nie tylko platforma do dzielenia się treściami, ale także narzędzie, które umożliwia nam pokazanie siły i determinacji, jakie drzemią w każdej z nas. Dzięki tej współpracy możemy dotrzeć do szerszej publiczności, zjednoczyć ludzi wokół wspólnej pasji do futbolu i pokazać, że kobiecy sport jest równie ekscytujący i pełen emocji, co męski. Wierzę, że razem z TikTokiem możemy zdziałać naprawdę wielkie rzeczy, przełamać wszelkie bariery i wpłynąć na przyszłość kobiecego futbolu nie tylko w Polsce, ale i w pozostałych krajach Europy Środkowo-Wschodniej – dodaje Amanda Moura Pietrzak, COO w Legionistki Sp. Z o.o.

11 sierpnia piłkarki Legia Ladies wybiegną na boisko w nowych strojach z logotypem TikToka. Partnerstwo obejmuje też m.in. szkolenie zawodniczek z efektywnego korzystania z platformy, tworzenia angażujących treści i budowania marki osobistej.

71 procent użytkowników TikToka zgadza się, że inkluzyjność i równa reprezentacja płci w sporcie są ważne*. W ciągu ostatnich kilku lat TikTok odnotował znaczący wzrost liczby treści związanych z kobiecym sportem na platformie. Hasztagi takie jak #womeninsports (1,1 miliona postów) i #sportgirl (108,5 tysiąca postów) pokazują niezwykle utalentowane osoby i opowiadają niesamowite historie – od profesjonalnych sportowców po zakochane w sporcie osoby uprawiające sport amatorsko.

TikTok współpracuje z jednymi z największych lig, drużyn i wydarzeń sportowych na świecie, takimi jak UEFA Women’s EUROs i FIFA Women’s World Cup 2023™, aby zapewnić społeczności platformy dostęp do najpiękniejszych momentów w kobiecej piłce nożnej.