Ceny i obawy o bezpieczeństwo przeszkodą dla kibiców. IO w Paryżu ze słabą frekwencją?
Organizacja igrzysk olimpijskich to szansa dla miasta-gospodarza na przyciągnięcie turystów i ożywienie gospodarki. Problemy Francji jednak sprawiły, że wielu fanów zrezygnowało z podróży do Paryża.
Rosnące koszty podróży oraz zakwaterowania, niepokoje społeczne, zmiany polityczne i zagrożenia terrorystyczne to główne przeszkody, z którymi zmaga się Francja. W wyniku tych problemów, jak informuje Global Travel Moments, wielu kibiców zrezygnowało z udziału w igrzyskach.
Według ForwardKeys, rezerwacje lotów do Paryża wzrosły tylko o 10 procent w porównaniu do zeszłego roku, co jest wynikiem znacznie gorszym niż 115 procent wzrost podczas igrzysk w Rio de Janeiro w 2016 roku. Paryż wypada również gorzej niż Tokio, które w trakcie pandemii COVID-19 odnotowało 20 procent wzrost.
Firma konsultingowa MKG poinformowała, że rezerwacje hotelowe przed igrzyskami są znacznie niższe niż w ubiegłym roku, a przychody hoteli spadły o 25 procent w czerwcu, ponieważ kibice rezygnują z noclegu.
29-letnia Emma Mathieson, która ma bilety na mecz o brązowy medal w piłce nożnej kobiet w Lyonie oraz finał w Paryżu, planuje wrócić nocnym autobusem do Londynu, zamiast nocować w stolicy, z powodu wysokich kosztów. – Chciałabym zobaczyć więcej meczów kobiet lub faz grupowych w innych sportach, gdyby było to bardziej przystępne cenowo – powiedziała Mathieson agencji Reutera.
Średnie ceny hoteli w Paryżu wzrosły o 70 procent w porównaniu do ubiegłego roku, co odstraszyło wielu kibiców. – W tej chwili to najniższy poziom rezerwacji, jaki widzieliśmy od 25 lat przy okazji prawie każdego wydarzenia sportowego – powiedział agent podróży sportowych Alan Bachand.
Dane z Paryża uwidaczniają wyzwania, z jakimi muszą się mierzyć miasta organizujące duże wydarzenia sportowe. Wysokie koszty i tłumy odstraszają kibiców. To także dowód na słabnący popyt na podróże po pandemii COVID-19 w obliczu rosnących kosztów.
Londyn, gospodarz igrzysk w 2012 roku, miał podobne doświadczenia, notując jedynie 3 procent wzrost liczby przyjazdów, gdyż wielu kibiców unikało miasta latem.
Airbnb odnotowało jednak rekordową liczbę rezerwacji w Paryżu, z 400-procentowym wzrostem w marcu w porównaniu do poprzedniego roku. Niektóre agencje turystyczne liczą na wzrost sprzedaży biletów i zakwaterowania tuż przed igrzyskami, w nadziei na zniżki w ostatniej chwili.
Igrzyska w Paryżu rozpoczną się 26 lipca i potrwają do 11 sierpnia.
fot. Pressfocus.pl