Barcelona liczy na wielkie zyski po powrocie na Spotify Camp Nou
FC Barcelona spodziewa się uzyskać dochód z miejsc VIP na nowym stadionie w wysokości 120 milionów euro za sezon. Klub ze stolicy Katalonii rozpoczął już kampanię mającą na celu promowanie miejsc, loży i apartamentów VIP.
Na starym stadionie znajdowało się 2500 miejsc VIP, a nowe Spotify Camp Nou będzie miało łącznie 6600, z możliwością rozbudowy do 9400 w meczach Ligi Mistrzów i innych ważnych spotkaniach jak np. El Clasico.
Najbardziej ekskluzywną ofertą nowego Spotify Camp Nou będzie dwadzieścia pokoi o nazwie Very VIP Suites w cenie wywoławczej 27 tysięcy euro. Te ekskluzywne sale będą miały tarasy z widokiem na zewnątrz, dużą przestrzeń wewnętrzną i dwanaście miejsc na pierwszym poziomie VIP.
FC Barcelona spodziewa się uzyskać dochód z miejsc VIP na nowym stadionie w wysokości 120M euro na sezon i rozpoczęła już kampanię mającą na celu promowanie miejsc, loży i apartamentów VIP. Na starym stadionie znajdowało się 2500 miejsc VIP, a nowe Spotify Camp Nou będzie miało… pic.twitter.com/tjfXO8igT4
— BarcaInfo (@_BarcaInfo) February 17, 2024
Transformacja Spotify Camp Nou przebiega zgodnie z planem, dzięki czemu mówi się o dwóch kluczowych datach w związku z powrotem Barcelony. Pierwszą z nich jest 29 listopada 2024 roku, kiedy Blaugrana zagra na stadionie gotowym w 66 procentach, a kolejną jest 2026 rok, gdy projekt zostanie w całości ukończony.
Po zakończeniu prac pojemność obiektu zwiększy się z 99 tysięcy do 105 tysięcy widzów. Co ciekawe, projekt nowego Spotify Camp Nou został jedną ze zwycięskich koncepcji architektonicznych w edycji International Architecture Awards (IAA) z 2023 roku.
Szacuje się, że całkowita wartość inwestycji może wynieść nawet 1,5 mld euro. Kwota nie obejmuje jedynie remontu stadionu, ale także położonej w pobliżu hali widowiskowo-sportowej.
fot. Pressfocus.pl