Sędziowie podczas meczów Ligi Mistrzów będą promować program „Zostań sędzią”
W tym tygodniu podczas meczów Ligi Mistrzów sędziowie będą nosić specjalne koszulki. Wszystko po to, żeby podkreślić wagę inicjatywy UEFA, która ma na celu przyciąganie w każdym sezonie aż 40 tysięcy nowych sędziów.
Pod koniec sierpnia UEFA rozpoczęła kampanię rekrutacyjną dla sędziów pod nazwą „Zostań sędzią”, której celem jest zwiększenie wiedzy na temat sędziowania oraz podkreślenie ich znaczenia dla gry. Program ma również na celu zainspirowanie młodych ludzi do rozpoczęcia kariery jako sędziowie.
Kampania jest częścią szerszego programu, w ramach którego UEFA będzie wspierać związki narodowe w ich działaniach rekrutacyjnych. Unia Europejskich Związków Piłkarskich chce zwerbować około 40 tysięcy nowych sędziów w skali roku na Starym Kontynencie.
Ocena komitetu sędziów UEFA wykazała, że kilka zrzeszeń członkowskich boryka się z problemami w rekrutowaniu lub zatrzymywaniu młodych sędziów przed osiągnięciem wyższego poziomu. Staje się to poważnym zagrożeniem dla gry i może mieć negatywny wpływ na liczbę czołowych sędziów meczowych.
W tym tygodniu najlepsi sędziowie, tacy jak Danny Makkelie, Jesús Gil Manzano, Szymon Marciniak i Daniele Orsato, będą nosić specjalne koszulki Macron z napisem „Zostań sędzią”. Hasło ma na celu podniesienie świadomości na temat programu. Ponadto pojawią się komunikaty wyświetlane na ekranie podczas transmisji telewizyjnych przed meczami.
– To prawdziwa przyjemność być częścią programu „Zostań sędzią” kampanii. Jestem podekscytowany wyjątkową koszulką zaprojektowaną specjalnie na ten cel. Nie mogę się doczekać udanego meczu i mam nadzieję, że będzie to fantastyczna okazja do promowania naszej kampanii – powiedział Danny Makkelie.
W tym tygodniu sędziowie w meczach Ligi Mistrzów będą w specjalnych koszulkach, które mają promować program "Zostań Sędzią". Celem akcji jest "zrekrutowanie" 40 000 nowych sędziów z całej Europy. W tej koszulce wystąpi https://t.co/69sijbq0QO. Szymon Marciniak. @PrawdaFutbolu pic.twitter.com/ImhXrpm0VK
— Łukasz Rogowski (@zawodsedzia) November 6, 2023
Głównymi twarzami kampanii są czołowi sędziowie Michael Oliver i Stephanie Frappart. Dwójka sędziowska wystąpiła w specjalnym klipie przypominającym grę wideo. Zaprezentowano w nim potrzebne umiejętności i emocje towarzyszące prowadzeniu meczów na różnych poziomach, od rozgrywek amatorskich po międzynarodowe finały.
Wideo wyprodukowano w 35 językach. UEFA udostępniła je wszystkim 55 europejskim krajowym stowarzyszeniom piłkarskim, które rekrutują i szkolą nowych sędziów.
⚽ This week, #UCL match officials are wearing special shirts to back UEFA's campaign to attract 40,000 more referees across Europe.
The @MacronSports jerseys feature special 'Be a Referee!' printing and will feature alongside messages during TV broadcasts.
Find out more: ⬇️
— UEFA (@UEFA) November 6, 2023
fot. Pressfocus.pl