31.08.2023 14:30

Marketing jak Mielec. Pozytywne zmiany w klubie PKO BP Ekstraklasy

Klub z Mielca mocno postawił na działania promocyjno-marketingowe. Stal chwalona jest za swoje działania. W ostatnim czasie szerokim echem odbiły się m.in. filmy promujące mecze w mediach społecznościowych. – Najważniejsze dla nas jest, aby tworzone przez nas treści były ciekawe dla naszych kibiców, ponieważ wszystko, co robimy, robimy właśnie dla nich – powiedział nam Mateusz Prokopiak, rzecznik prasowy i kierownik komunikacji FKS Stal Mielec S.A.

Udostępnij
Klub z Mielca mocniej postawił na marketing

W ostatnich tygodniach, miesiącach Stal mocno postawiła na działania marketingowe. Klub zaczął wyróżniać się kreatywnymi akcjami, mocno „wyszedł” do kibiców i jest widoczny w regionie.

Chcemy jak najbardziej rozwijać więzi między kibicami, a naszą drużyną. Zależy nam, aby kibice czuli się częścią naszej drużyny. Dlatego mocno podkreślamy w naszych mediach społecznościowych, że WSZYSCY RAZEM tworzymy biało-niebieską rodzinę. Zależy nam, aby docierać do jak największej grupy naszych kibiców, w tym tych najmłodszych, ponieważ to oni w przyszłych latach będą tworzyć najliczniejszą grupę na trybunach. Oprócz standardowych dla wszystkich klubów piłkarskich akcji promocyjnych chcemy tworzyć też coś niekonwencjonalnego i jeszcze mocniej stawiać na real time marketing. Przykładem tego typu działań jest film porównujący bramki Leo Messiego i Kokiego Hinokio, który bardzo dobrze przyjął się wśród kibiców nie tylko naszej drużyny, ale również innych zespołów PKO
BP Ekstraklasy – powiedział nam Mateusz Prokopiak, kierownik działu komunikacji.

Ostatnim hitem działu marketingu i komunikacji Stali są filmy, które promują ligowe spotkania. Nawiązywały m.in. do… Super Mario.

Bardzo nam miło, że obie części filmu Mario Bros w wersji Stal Mielec cieszyły się dużą popularnością wśród fanów oraz zostały zauważone przez ogólnopolskie media. Oba filmy z jednej strony pokazują drogę do zwycięstwa naszej PGE FKS Stali Mielec, z drugiej strony są zaś dla wielu z nas powrotem do lat dzieciństwa, kiedy graliśmy w tego typu gry. I w tym klimacie chcemy stworzyć kolejne filmy, ale nie chcę zdradzać szczegółów. Wychodzimy z założenia, iż nie potrzeba bardzo rozbudowanego działu komunikacji. Najważniejsze jest, aby pracowali w nim ambitni ludzie, dla których piłka nożna to nie tylko praca, ale również pasja. Skąd czerpiemy inspiracje? Na bieżąco monitorujemy media innych klubów, lecz nie po to, by powielać ich pomysły, tylko tworzyć coś nowego. Patrząc na inne klubu PKO BP Ekstraklasy, cieszę się, że tak wiele z nich ma fantastyczne pomysły, bo jest to motywacja dla nasz wszystkich, aby tworzyć jeszcze lepsze treści dla naszych kibiców – dodał rzecznik prasowy klubu.

Filmy to jednak nie wszystko. Kibice z Mielca regularnie mogą spotykać się z piłkarzami Stali. Zawodnicy odwiedzają również szkoły i przedszkola, a dział marketingu mocno stawia na internetowe produkcje. Jedną z nich jest m.in. program „Komunikacyjnie Stal Mielec”.

Rok 2023 to czas, w którym wydarzyło się wiele w naszych mediach i w marketingu. W tym roku obchodziliśmy 50-lecie zdobycia pierwszego mistrzostwa Polski przez Stal Mielec. Z tej też okazji, w naszym oficjalnym sklepie FKS Stal Mielec organizowaliśmy spotkania z legendami naszego klubu – piłkarzami, którzy sięgnęli po to pierwsze historyczne mistrzostwo. Do sprzedaży trafiła również replika koszulki z sezonu 1972/1973, która cieszy się ogromną popularnością wśród kibiców, a jej prezentacji dokonał legendarny piłkarz Stali i reprezentacji Polski – Grzegorz Lato. Nasi piłkarze biorą również udział w spotkaniach w szkołach i przedszkolach, podczas których opowiadają o tym, jak wygląda życie zawodowego sportowca. Tego typu wydarzeniami chcemy zaszczepić miłość do Stali wśród tych najmłodszych kibiców. Przedszkolaki oraz uczniowie szkół, często również odwiedzają nasz stadion, gdzie pracownicy klubu oprowadzają ich po pomieszczeniach klubu, pokazują murawę i opowiadają, jak wygląda praca w ekstraklasowym klubie piłkarskim – przyznał Prokopiak.

Kierownik działu komunikacji Stali Mielec w rozmowie ze „SportMarketing.pl” opowiedział o bieżących działaniach marketingowo-wizerunkowych klubu. Jest ich coraz więcej…

Również spotkania piłkarzy z kibicami w Sklepie FKS Stal Mielec cieszą się ogromną popularnością. Jest to idealna okazja dla naszych kibiców, aby otrzymać autograf, zrobić pamiątkowe zdjęcie oraz porozmawiać z zawodnikami. Również w komunikacji nastąpiło
wiele zmian. Pojawiły się nowe formaty wideo, które przypadły do gustu naszym kibicom. Program „Komunikacyjnie Stal Mielec” to format, w którym rozmawiam na temat PGE FKS Stali Mielec z najlepszymi dziennikarzami w Polsce z największych redakcji sportowych. Canal Plus Sport, TVP Sport, Kanał Sportowy, Meczyki, Przegląd Sportowy, Piłka Nożna i inne.  Każde tworzone przez nas kulisy meczowe to nie tylko inna historia na murawie, ale również inne wydarzenia wokół meczu. W dotychczasowych kulisach pokazaliśmy m.in. jak do swojej pracy przygotowują się komentatorzy Canal Plus Sport, czy jak wygląda praca podczas meczu naszego spikera. W kulisach meczowych zajrzeliśmy (prawdopodobnie jako jedyny klub) również z kamerą do wozu transmisyjnego Ekstraklasy Live Park oraz wozu VAR, gdzie mogliśmy porozmawiać z pracownikami obsługującymi dzień meczowy – tłumaczył Prokopiak.

Kawa na Solskiego to kolejny format wideo na naszym kanale w serwisie YouTube. Jest to dłuższa rozmowa z piłkarzami i pracownikami naszego klubu, podczas której odpowiadają na pytania przesłane przez kibiców. W ostatnich dniach premierę miał zaś nasz nowy program „Jedenastka”, tutaj piłkarze otrzymują 11 pytań, lecz na każde z nich mają tylko dwie opcje odpowiedzi zaproponowane przez kibiców. Zarówno w marketingu, jak i komunikacji mamy wiele planów na przyszłość. W sezonie 2023/2024 do sprzedaży trafi okolicznościowa koszulka z okazji 85-lecia naszego klubu, a zaprezentuje ją kolejna legenda naszego klubu. Chcemy również wprowadzić kolejny format wideo w serwisie YouTube, ale szczegółów nie chciałbym jeszcze zdradzać. Najważniejsze dla nas jest, aby tworzone przez nas treści były ciekawe dla naszych kibiców, ponieważ wszystko, co robimy, robimy właśnie dla nich – zakończył rzecznik prasowy ekstraklasowicza.

Udostępnij
Jakub Kłyszejko

Jakub Kłyszejko