Listopadowe badanie IMM. Najbardziej zyskuje Eurosport
Zapoznając się z listopadowym zestawieniem IMM pt. Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce, warto zwrócić uwagę na pozycje mediów sportowych.
Jeśli chodzi o wszystkie media, bez podziału na kategorie, sukcesem może pochwalić się TVP Sport, co widać na załączonym wykresie.
Patrząc na dzienniki, również bez podziału na kategorie, w pierwszej dziesiątce znalazł się „Przegląd Sportowy”.
TOP 10 stacji telewizyjnych
Trzecie miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych listopada zajęło TVP Sport z 1,4 tys. cytowań, co oznacza awans o jedną pozycję. W listopadzie rozgłos zyskały opinii selekcjonera Michała Probierza dla TVP Sport na temat porażki naszych zawodników z Portugalią 1:5 w meczu Piłkarskiej Ligi Narodów i tym samym utratą szansy biało-czerwonych na ćwierćfinał.
Progres zaliczył też Eurosport, który miał 616 cytowań w mediach. Przed kamerami Eurosportu wywiadu udzielił sportowiec Dawid Kubacki, który komentował wyniki Polaków w konkursie Pucharu Świata w skokach narciarskich.
Przetasowanie na podium wśród portali internetowych
O dwa miejsca awansował Kanał Sportowy, który miał 773 cytowań, a rozgłos zyskał komentarz Jacka Góralskiego na temat potencjalnej propozycji Juventusu dla Kacpra Urbańskiego. Aż o 5 pozycji awansował także kanał Meczyki.pl, osiągając w listopadzie 521 wzmianek. Serwis przeprowadził wywiad z prezesem PZPN Cezarym Kuleszą, który zdementował plotki na temat zakończenia współpracy z selekcjonerem reprezentacji Polski Michałem Probierzem.
Znaczący progres Eurosportu w rankingu mediów sportowych
Ponownie liderem jest TVP Sport. Na stację powoływano się 1,4 tys. razy. Drugie miejsce zajął z liczbą 773 cytatów Kanał Sportowy. Trzecie podobnie jak w październiku przypadło w udziale „Przeglądowi Sportowemu”. Najstarszy dziennik sportowy Polski miał 771 wzmianek. Awansem o cztery pozycje może pochwalić się Eurosport.