29.10.2024 12:09

Sport i biznes w centrum uwagi. Już za tydzień VIII Kongres SBP

Burza mózgów – biznes i marketing

5-6 listopada Warszawa ponownie stanie się areną dyskusji na temat przyszłości branży sportowo-biznesowej. Ósma edycja Kongresu Sport Biznes Polska zgromadzi światowej klasy ekspertów z Polski i zagranicy reprezentujących wszystkie sektory rynku. W programie m.in. tematy związane z organizacją Igrzysk Olimpijskich w Polsce oraz finansowaniem sportu.

5-6 listopada Warszawa ponownie stanie się areną dyskusji na temat przyszłości branży sportowo-biznesowej. Ósma edycja Kongresu Sport Biznes Polska zgromadzi światowej klasy ekspertów z Polski i zagranicy reprezentujących wszystkie sektory rynku. W programie m.in. tematy związane z organizacją Igrzysk Olimpijskich w Polsce oraz finansowaniem sportu. Portal SportMarketing.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Już za kilka dni, za sprawą VIII Kongresu Sport Biznes Polska, w stolicy naszego kraju
ponownie zagoszczą topowi eksperci z zakresu marketingu, sponsoringu i zarządzania
sportem. Jesienna edycja wydarzenia to wyjątkowa okazja do międzynarodowej wymiany
wiedzy i doświadczeń ze względu na obecność blisko 130 prelegentów nie tylko z Polski, ale również z zagranicy. Wśród nich znaleźć można zarówno utytułowanych byłych sportowców, jak i przedstawicieli doświadczonej kadry zarządzającej.

Formuła Kongresu

Tegoroczny format Kongresu zakłada podział na dwie części. Wydarzenie rozpocznie się od paneli dyskusyjnych na Scenie Głównej, gdzie wszyscy uczestnicy wspólnie pochylą się nad przyszłością sportu w Europie. Z kolei w drugiej połowie dnia, do dyspozycji gości zostanie oddanych pięć ścieżek tematycznych, skupiających się na obszarach obszarów takich jak: Biznes w sporcie, Sport lokalny czy Sport dzieci i młodzieży.

Na uczestników czekają również masterklasy, czyli kameralne, interaktywne sesje bezpośrednio z ekspertami, czy Warsztaty SBP. Jak zapewniają organizatorzy, na uczestników eventu czeka najwyższej jakości przestrzeń do dyskusji, wymiany poglądów, a przede wszystkim networkingu.

Przyszłość polskiego sportu

Program wydarzenia obejmuje ponad 30 wystąpień dotyczących najaktualniejszych kwestii. W warszawskim Hotelu DoubleTree by Hilton można się spodziewać ożywionych dyskusji.

Dziś, jak nigdy dotąd, sport w Polsce potrzebuje kolejnych impulsów do rozwoju, które
przyczynią się zarówno do zwiększenia aktywności fizycznej w naszym społeczeństwie, jak i dalszego etycznego rozwoju tej gałęzi gospodarki. Jako niezależne stowarzyszenie
zamierzamy jeszcze mocniej stymulować branżę, by przyczyniać się do pozytywnych zmian, zarówno tych biznesowych, jak i systemowych
– mówi Tomasz Rożenek, przewodniczący Sport Biznes Polska.

Strategia rozwoju

Kongres SBP to miejsce refleksji nad obecną sytuacją branży, ale przede wszystkim
przestrzeń rozmowy o jej przyszłości. W obliczu deklaracji premiera i ogłoszonych przez
Ministra Sportu i Turystyki założeń „Strategii Rozwoju Sportu – IO Warszawa 2040”,
podczas wydarzenia podjęty zostanie temat organizacji Igrzysk Olimpijskich w Polsce.

W debacie moderowanej przez Marcina Herrę (Legia Warszawa/SBP), wezmą udział: Anthony Piqueras (Director of Venues and Infrastructure Paris 2024 Olympic and Paralympic Organising Committee), Tony Holding (Executive Director Event Knowledge Service) i Robert Korzeniowski (doradca Ministra Sportu i Turystyki ds. Strategii Sportu).

Temat IO zostanie poruszony również w ramach jednej z masterclass – Tony Holding, ekspert zaangażowany w przygotowanie Igrzysk Olimpijskich 2032 w Brisbane, podzieli się swoimi doświadczeniami z zakresu planowania tak ogromnego wydarzenia. Uczestnicy będą mieli okazję poznać wyzwania i najlepsze praktyki, które stanowią klucz do sukcesu organizacji wielkich imprez sportowych.

Organizatorzy podejmą również temat finansowania sportu, rozpoczynając od debaty na
Scenie Głównej z udziałem Katarzyny Czajki (Fundacja Liderek Biznesu), Piotra
Michalczyka (PwC Polska) i Jarosława Jurczaka (Legia Warszawa), a następnie
kontynuując i rozwijając go w kolejnych ścieżkach.

Premiera Raportu „Finansowa 1 Liga”

VIII Kongresu SBP to także okazja do wyjątkowej premiery. W czasie wydarzenia po raz
pierwszy światło dzienne ujrzy najnowszy raport „Finansowa 1 Liga”, opracowany
przez Grant Thornton Polska we współpracy z Pierwszą Ligą Piłkarską. Dokument
przeanalizuje kondycję finansową pierwszej ligi piłkarskiej w Polsce, dając odbiorcom wgląd w wyzwania i perspektywy, przed którymi stoją kluby sportowe oraz przedstawiając źródła generowanych przychodów.

Miejsce integracji i nowych relacji

Jesienna edycja Kongresu to także prestiżowy Plebiscyt Liderów i Przyszłych Liderów SBP. W tym roku ponownie w gronie nominowanych do tytułu znaleźć można wiele
uznanych nazwisk. Uroczyste rozstrzygnięcie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się już 5 listopada o godz. 10.00.

Networking

Oprócz wartości merytorycznej, każde wydarzenie Sport Biznes Polska to również ogromne możliwości networkingowe. Aby ułatwić nawiązywanie relacji, w czasie konferencji uczestnicy będą mogli skorzystać z dedykowanej aplikacji, do umawiania spotkań, a po zakończeniu pierwszego dnia Kongresu odbędzie się wieczorne spotkanie pozwalające na kontynuację rozmów w mniej oficjalnej atmosferze.

Więcej informacji na temat wydarzenia dostępne jest na stronie organizatora:
https://tiny.pl/79bbsm-y

Partnerzy wydarzenia
Partnerzy Strategiczni: Grupa Enea, Grupa Orlen, Trefl, zondacrypto
Partnerzy Główni: Blachotrapez, LOTTO, PGE Polska Grupa Energetyczna, #PijKranówkę,
PZU

fot. Kongres Sport Biznes Polska

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing