– Chcemy wykorzystać potencjał promocyjny, jaki dają mecze Ligi Narodów. Zarówno na terenie Polski, jak i poza jej granicami będziemy promować nasz kraj oraz możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu przez cały rok – powiedziała wiceprezes POT, Małgorzata Wilk-Grzywna.
Podczas środowej konferencji prasowej przypomniano, że POT podpisała już lub wkrótce podpisze podobne umowy z innymi federacjami sportowymi. Każda z nich ma przygotować spot reklamowy promujący różne regiony kraju.
W przypadku współpracy z PZPN, piłkarze będą promować województwo mazowieckie, w szczególności Warszawę, oraz świętokrzyskie. W spotach wystąpią czterej reprezentanci, w tym Bartosz Bereszyński i Marcin Bułka.
Reklamy będą emitowane zarówno w mediach PZPN, jak i zagranicznych kanałach komercyjnych. – Nasi zawodnicy z chęcią biorą udział w promocji Polski. Mimo że czasami z powodu innych obowiązków czy napiętego kalendarza nie jest to łatwe, czują dumę, gdy mogą wspierać takie inicjatywy – powiedział sekretarz generalny PZPN, Łukasz Wachowski.
Dodał również, że na potrzeby kampanii reklamowej POT, Bereszyński już jeździł na rowerze po kładce pieszo-rowerowej w Warszawie, a Bułka brał udział w zbieraniu grzybów w lesie.
Umowa przewiduje, że reklamy Polski jako atrakcyjnego celu turystycznego mają dotrzeć do blisko 55 milionów osób. Częścią współpracy z PZPN będzie także promocja narodowego portalu turystycznego poland.travel, którego adres pojawi się na bandach LED podczas meczów oraz na materiałach produkowanych przez PZPN.
Przedstawiciele POT podkreślili, zarówno podczas konferencji prasowej, jak i w komunikacie, że Liga Narodów to idealna okazja do promocji, ponieważ gromadzi zawodników, trenerów, kibiców i media, co sprzyja takim działaniom.
Pierwsza okazja do realizacji tej współpracy nadarzy się podczas meczu z Portugalią na PGE Narodowym, który odbędzie się w sobotę. Trzy dni później Polska zmierzy się tam z Chorwacją.
fot. PZPN