01.10.2024 22:07

Kluby ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet będą promować Polskę

Cztery zespoły ORLEN Superligi i jeden klub ORLEN Superligi Kobiet podpisały umowy na promocję Polski poprzez sport. Zespoły grające w europejskich pucharach będą promować turystyczne walory naszego kraju. Projekt realizowany jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną.

Kluby ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet będą promować Polskę

Promocja Polski poprzez sport obejmuje przedstawicieli sześciu dyscyplin sportowych, którzy wywalczyli w swoich ligach miejsca premiowane grą w fazie grupowej europejskich pucharów. Dyscypliny objęte projektem to piłka ręczna, piłka siatkowa, piłka nożna, koszykówka, tenis stołowy oraz hokej na lodzie.

Zespoły ORLEN Superligi, które w tym sezonie zapewniły sobie grę w fazie grupowej europejskich pucharów to Industria Kielce, ORLEN Wisła Płock (obie w EHF Lidze Mistrzów) Górnik Zabrze i KGHM Chrobry Głogów (EHF Liga Europejska). Do tego grona dołączyła również drużyna grająca w ORLEN Superlidze Kobiet, MKS URBIS Gniezno, która wystąpi w fazie pucharowej Pucharu EHF.

Szansę na występy w fazie grupowej europejskich pucharów mają również KGHM Zagłębie Lubin, KPR Gminy Kobierzyce oraz MKS FunFloor Lublin. Trzy najlepsze zespoły poprzedniego sezonu ORLEN Superligi Kobiet muszą jednak najpierw przebrnąć przez eliminacje do EHF Ligi Europejskiej.

Kluby, które zagrają w prestiżowych rozgrywkach na arenie międzynarodowej, otrzymają wynagrodzenie w zamian za realizację świadczeń marketingowych na rzecz Poland Travel. Przy określaniu podziału środków kluczową kwestią jest czy cel zadania, jakim jest promowanie Polski przez dany klub występujący w europejskich pucharach, został zrealizowany. W pierwszym etapie kluby deklarują świadczenia promocyjne w tym zakresie oraz estymują ich zasięgi reklamowe, które mogą wygenerować. Wśród świadczeń wyróżnić można między innymi: ekspozycję logotypu Poland. Travel na koszulkach meczowych, bandach led oraz dedykowana komunikacja w mediach digitalowych.

fot. ORLEN Superliga

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing