SQN promowało książkę poprzez ankietę, w której wzięło udział ponad tysiąc fanów Premier League
„Premier League. Historia, teraźniejszość i przyszłość najlepszej ligi na świecie” – książka napisana przez Jimmy’ego Burnsa, autora o dużej renomie, który napisał chociażby biografię Diego Maradony, została wydana w Polsce. I doczekała się ciekawej formy promocji. SQN podaje: „Namówiliśmy blisko 1400 fanów Premier League do wskazania najlepszego piłkarza, trenera i najważniejszego momentu w historii ligi! […]
„Premier League. Historia, teraźniejszość i przyszłość najlepszej ligi na świecie” – książka napisana przez Jimmy’ego Burnsa, autora o dużej renomie, który napisał chociażby biografię Diego Maradony, została wydana w Polsce. I doczekała się ciekawej formy promocji.
SQN podaje:
„Namówiliśmy blisko 1400 fanów Premier League do wskazania najlepszego piłkarza, trenera i najważniejszego momentu w historii ligi! Dobiegła końca akcja związana z premierą książki Jimmy’ego Burnsa „Premier League. Historia, teraźniejszość i przyszłość najlepszej ligi na świecie”. Jako że powstała ona z okazji 30-lecia rozgrywek, uznaliśmy, że to idealny czas na podsumowania. Poprosiliśmy więc polskich fanów Premier League, by wskazali swoje typy w trzech kategoriach. Ich zaangażowanie przerosło nasze oczekiwania! W komentarzach kibice toczyli zażarte dyskusje, kto był lepszy, kto powinien zostać uznany najważniejszą postacią w historii, a kto nie zasługuje na to miano. Efektem tych rozmów było blisko 1400 głosów i wskazanie zwycięzców: sir Aleksa Fergusona, Thierry’ego Henry’ego i drużyny Arsenalu, która w sezonie 2003/04 zdobyła tytuł bez żadnej porażki.Z wielką przyjemnością ogłaszamy pełne wyniki głosowania i wysyłamy nagrody do osób wybranych przez jury, które w najciekawszy sposób uzasadniły swoje wybory -> www.premierleague.wsqn.pl„.
Piotr Stokłosa z wydawnictwa SQN wyjaśnia, jak należy promować książki sportowe:
„Nie ma co ukrywać, że promując książki sportowe, staje się obecnie przed dużo większym wyzwaniem niż jeszcze kilka lat temu.
Przyczyn takiego stanu rzeczy jest sporo ⤵️
👉 Po „boomie” na książki sportowe, który przypadł na lata 2012-2016, przyszedł czas stabilizacji i weryfikacji rynku.
👉 Przez ostatnie lata na rynku rokrocznie pojawiało się ponad 100 nowych tytułów sportowych, co sprawiało, że nadążanie za nowościami było praktycznie niemożliwe, a dziś kibice mają ogromny wybór książek sportowych.
👉 Większość najciekawszych postaci czy tematów już doczekała się książek (często nawet kilku).
👉 Sprzedaż książek sportowych to w zdecydowanej większości sprzedaż wersji papierowych, a te stają się coraz mniej popularną formą przyswajania treści (wystarczy spojrzeć na prasę).
👉 Rozwój mediów społecznościowych sprawił, że wielu osobom jako źródło informacji wystarczają krótkie formy, a nie kilkuset stronicowe książki„.
fot. SQN