Aktualności 28 sierpnia 2024

Netflix realizuje wielką produkcję o olimpijskim turnieju koszykarzy

autor: Adrian Janiuk
W 2025 roku na Netflixie ma zadebiutować kolejna produkcja sportowa, której tematem będą olimpijskie zmagania koszykarzy. Już teraz zaprezentowano zdjęcie przedstawiające koszulki pięciu gwiazd turnieju, który odbył się na stadionie piłkarskim Pierre-Mauroy w Villeneuve-D’Ascq oraz w Paryżu.

Na portalu X Netflix opublikował fotografię, na której widzimy koszulki takich zawodników jak LeBron James z USA, Nikola Jokić z Serbii, Shai Gilgeous-Alexander z Kanady, Franz Wagner z Niemiec oraz Victor Wembanyama z Francji, ustawionych wokół piłki do koszykówki z symbolem pięciu olimpijskich kół.

To ma być kolejna sportowa produkcja Netflixa, która dołączy do grona znanych już dokumentów i seriali, takich jak „The Last Dance” o Michaelu Jordanie, „Redeem 2008” o amerykańskiej drużynie koszykarzy na igrzyskach w Pekinie, czy też „Drive to Survive” poświęconego Formule 1.

Olimpijskie turnieje koszykarskie w Paryżu zakończyły się triumfem amerykańskich drużyn, zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet, choć zdobycie złotych medali było trudniejsze niż w poprzednich igrzyskach. Amerykańscy koszykarze pokonali w finale Francję 98:87, zdobywając piąty z rzędu tytuł mistrzowski. Z kolei amerykańskie koszykarki zapisały się w historii, zdobywając swoje ósme z rzędu i dziesiąte w ogóle złoto olimpijskie po minimalnym zwycięstwie nad Francuzkami 67:66.

Netflixowa produkcja ma odkrywać nie tylko kulisy samego turnieju, ale także przygotowań poszczególnych zawodników. Duże znaczenie zostanie również nadane niesamowitej atmosferze, stworzonej przez kibiców, oraz rekordowej frekwencji na meczach. Spotkania koszykarskie podczas igrzysk obejrzało łącznie 1 078 319 widzów. Mecze fazy grupowej na stadionie Pierre-Mauroy w Villeneuve-D’Ascq przyciągnęły 876 686 fanów, a finałowa faza w paryskiej hali Bercy zgromadziła ponad 200 tysięcy widzów.

fot. Pressfocus.pl