Aktualności 24 czerwca 2024

„Nanzones” Asdy – pamięć o osobach starszych podczas EURO

„Nanzones” Asdy to najnowsza inicjatywa społeczna, która ma sprawić, że osoby starsze na Wyspach Brytyjskich nie będą czuć się osamotnione i wyobcowane. Podczas EURO 2024 przygotowano dla nich atrakcje, które mają poprawić samopoczucie seniorów.

Asda to sieć brytyjskich supermarketów, działających w Wielkiej Brytanii, które mają w ofercie artykuły spożywcze, odzież, produkty gospodarstwa domowego.

Z analizy przytoczonej przez Malpha Minnsa wynika, że ponad 1,9 mln osób powyżej 65. roku życia objętych tym badaniem miało oglądać EURO tego lata samotnie. Jednak tak się nie stanie, bo w reakcji na te badania firma postanowiła uruchomić „Nanzones” (np. w Watfordzie, Liverpoolu czy Manchesterze): pierwsze w historii strefy kibica zaprojektowane dla osób starszych, aby mogły się spotykać, socjalizować i wspólnie cieszyć się sportem.

„Nanzones” po raz pierwszy na meczu Anglia-Dania

Pierwsze „Nanzones” otwarto w sklepach Asda z okazji meczu Anglia-Dania. Udział w wydarzeniu był bezpłatny, a tym, którzy chcieli wspólnie obejrzeć mecz, zapewniono również darmowe jedzenie, napoje i transport.

Walka z samotnością i izolacją społeczną

Aktywizacja osób starszych jest odpowiedzią na raport Asda’s Togetherness Tracker, który ujawnił, że 60% klientów uważa samotność i izolację społeczną za kluczowe problemy, którymi należy się zająć w lokalnych społecznościach, szczególnie w starszym pokoleniu. To ważna aktywność dla zbyt często pomijanej publiczności, szczególnie w sporcie.

fot. Malph Minns – Linkedin