Raport IMM: Legia najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy
W kwietniu 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale również pozostałe drużyny odnotowały wzrosty publikacji względem poprzedniego miesiąca. Na drugą pozycję awansowała Jagiellonia Białystok, a podium zestawienia zamyka Śląsk Wrocław – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze przoduje z dużą przewagą Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski.
Legia Warszawa w kwietniu odnotowała najwięcej publikacji zarówno w prasie, jak i Internecie. Najbardziej medialnym spotkaniem w kwietniu był mecz ze Śląskiem Wrocław. Wśród mediów internetowych o Legii najczęściej pisano w serwisach gol24.pl, transfery.info oraz weszlo.com. W prasie klub z Warszawy najczęściej był obecny w Przeglądzie Sportowym, Piłce Nożnej oraz Dzienniku Łódzkim.
Na drugie miejsce wskoczyła rewelacja rozgrywek – Jagiellonia Białystok. Dla klubu z Podlasia najważniejszym meczem minionego miesiąca było starcie z Legią Warszawa. Futbol prezentowany przez podopiecznych Adriana Siemieńca wywołał wiele pozytywnych materiałów w mediach drukowanych oraz portalach internetowych. „Jaga” jednakże doznała porażki z Cracovią, co również stało się tematem publikacji dotyczących lidera PKO BP Ekstraklasy.
Trzeci stopień medialnego podium zajął Śląsk Wrocław. Piłkarze z Dolnego Śląska stale poszukują swej formy z jesieni, kiedy to przodowali w tabeli. Drużyna poniosła m.in. porażkę na własnym stadionie ze znajdującym się na pozycji spadkowej Ruchem Chorzów. Najczęściej komentowanym spotkaniem był jednak wyjazd na ulicę Łazienkowską w Warszawie, gdzie „Wojskowi” podzielili się punktami z Legią po bezbramkowym remisie.
Czołową dziesiątkę rankingu medialności uzupełniły kluby: Lech Poznań, Pogoń Szczecin, Górnik Zabrze, Raków Częstochowa, Ruch Chorzów, Cracovia i Korona Kielce.
fot. Pressfocus.pl