26.03.2024 16:27

Euro 2024: policja stawia warunki. Chce zakazu używania… nowoczesnej technologii

Niemiecki związek federalny policji (GdP) chce, aby wprowadzić ogólnokrajowy zakaz używania dronów podczas tegorocznych piłkarskich mistrzostw Europy. Wszystko ze względu na potencjalne zagrożenie terrorystyczne. Poinformował o tym szef GdP Andreas Rosskopf.

Police security check of the stands, Germany vs. Italy, Football, pre season friendly, 29.03.2016
29.03.2016 Monachium
Pilka nozna mecz towarzyski
Niemcy - Wlochy
FOTO Kolbert/Pixathlon / SIPA / PressFocus

POLAND ONLY!!

Według niego pilotowane zdalnie statki powietrzne są olbrzymim zagrożeniem terrorystycznym dla bezpieczeństwa kraju, w którym odbywać się będzie turniej Euro 2024 w dniach 14 czerwca – 14 lipca.

Drony stają się jednym z największych problemów. Konieczny jest kompleksowy ogólnokrajowy zakaz lotów dronów w całych Niemczech przed, w trakcie i przez jakiś czas po mistrzostwach – zaznaczył Rosskopf na łamach dziennik „Bild”.

Jego zdanie podziela austriacki specjalista ds. terroryzmu i dronów Nicolas Stockhammer z Uniwersytetu Dunajskiego w Krems. Przestrzega, że możliwość łatwego zakupu bezzałogowych statków powietrznych (UAV) w Internecie jest ogromnym zmartwieniem dla władz. Problemu nie stanowi także zakup bardziej zaawansowanych dronów wojskowych, których używają organizacje terrorystyczne.

UAV były wielokrotnie wykorzystywane w atakach terrorystycznych w ciągu ostatnich 10 lat, zarówno jako drony kamikadze, jak i drony wyposażone w ładunki wybuchowe. Obecnie technologia ta jest łatwiej dostępna. Zwiększa to również realne ryzyko, że terroryści sięgną po tę niedrogą i zdalnie sterowaną technologię – zapewnił Stockhammer.

Austriak twierdzi, że instrukcje dotyczące korzystania z dronów są łatwo dostępne na wielu fachowych forach internetowych. – Niebezpieczeństwo wzrasta, jeśli atakującym uda się zdobyć zaawansowane wojskowe bezzałogowe statki powietrzne, takie jak te używane obecnie w strefach działań wojennych – przestrzegał ekspert.

fot. Pressfocus.pl

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing