11.02.2024 00:19

ESPN, Fox i Warner Bros Discovery uruchomią platformę do transmisji sportu

ESPN, Fox i Warner Bros Discovery planują uruchomić tej jesieni wspólną usługę transmisji strumieniowej wydarzeń sportowych. W ten sposób dając konsumentom nowy sposób na dostęp do wydarzeń sportowych na żywo.

ESPN, Fox i Warner Bros Discovery uruchomią platformę do transmisji sportu

Platforma, której właścicielem będzie nowo powstała spółka z własnym zespołem kierowniczym, nie ma jeszcze nazwy ani ceny. Disney, Fox i Warner Bros Discovery będą posiadały po jednej trzeciej udziałów. Konsumenci będą mogli subskrybować bezpośrednio za pośrednictwem nowej aplikacji. Abonenci będą mieli także możliwość łączenia produktu z platformami streamingowymi Disney+, Hulu i Max.

Produkt będzie ciekawą propozycją w porównaniu ze standardową ofertą telewizji kablowej, specjalnie dostosowanym do potrzeb fanów sportu. Będzie się składać ze wszystkich sieci nadawczych i kablowych należących do Disneya, Foxa i Warner Bros Discovery, które transmitują wydarzenia sportowe, a także ESPN+.

Od Disneya, który obejmuje ESPN i jego siostrzane sieci, takie jak ESPN2, ESPNU, SECN, ACCN, ESPNEWS, a także sieć nadawczą ABC. Sieci Warner Bros Discovery prezentujące sport to TNT, TBS i TruTV. Fox obejmie stację nadawczą Fox wraz z FS1, FS2 i BTN.

Chociaż nie ustalono żadnej ceny, logicznym punktem wyjścia mogłoby być 45 lub 50 dolarów miesięcznie z początkową ceną, żeby zachęcić do rejestracji. Długoterminowym celem firm jest uczynienie platformy bazą dla programów sportowych. Hipotetycznie można dodać niezależne sieci, takie jak The Tennis Channel, aby ulepszyć ofertę. Chociaż Disney, Warner Bros Discovery i Fox będą właścicielami po jednej trzeciej spółki, podział przychodów z opłat za prawa będzie proporcjonalny do opłat pobieranych przez sieci kablowe od dostawców płatnej telewizji.

Uruchomienie tej nowej usługi transmisji strumieniowej sportu to znaczący moment dla Disneya i ESPN. To wielkie zwycięstwo dla fanów sportu i ważny krok naprzód dla branży medialnej – powiedział dyrektor generalny Disneya Bob Iger i dodał: – Oznacza to, że pełny zestaw kanałów ESPN będzie dostępny dla konsumentów wraz z programami sportowymi innych liderów branży w ramach zróżnicowanej usługi skoncentrowanej na sporcie.

Wprowadzenie produktu na rynek nie przeszkodzi ESPN w oferowaniu pełnego produktu do transmisji strumieniowej skierowanej bezpośrednio do konsumenta, nad którym Disney wciąż prowadzi badania. Nowa platforma ma zadebiutować na rynku do 2025 roku. ESPN już wcześniej informowało, że planuje wypuszczenie tego produktu w tym lub przyszłym roku. Na nowej platformie mają być dostępne transmisje z wielu dyscyplin sportowych, lig NFL, NBA, WNBA, MLB, NHL, NASCAR, UFC, golf PGA TOUR, UFC, Formuła 1.

fot. Unsplash-Wikimedia Commons-Voz Media

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing