03.02.2024 00:31

FC Barcelona nie ma sobie równych w serwisie Threads

FC Barcelona w dalszym ciągu pokazuje, że uważnie śledzi każdy nowy ruch w cyfrowej rzeczywistości, żeby przybliżyć swoim fanom z całego świata codzienność klubową i dostęp do piłkarzy. Klub ze stolicy Katalonii przekroczył 6 milionów obserwujących na platformie Threads, która jest połączona z Instagramem. Oznacza to, że klub Roberta Lewandowskiego jest niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o ten ranking.

Udostępnij
Robert Lewandowski of FC Barcelona during the La Liga match between FC Barcelona and Real Sociedad played at Spotify Camp Nou Stadium on May 20, 2023 in Barcelona, Spain. (Photo by Sergio Ruiz / pressinphoto / Sipa USA))
2023.05.20 Barcelona
pilka nozna liga hiszpanska
FC Barcelona - Real Sociedad
Foto Sergio Ruiz / PRESSIN/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!

FC Barcelona pojawiła się na Threads, platformie powiązanej z Instagramem, 14 grudnia, czyli w dniu, w którym aplikacja została uruchomiona w Europie. Od tego czasu obecność klubu wzrosła wykładniczo, przekraczając 6 milionów obserwujących w nieco ponad miesiąc. Dla porównania, FC Barcelona jest pierwszym klubem sportowym, który osiągnął tę liczbę, wyprzedzając Manchester City, PSG i Manchester United, które nie osiągnęły jeszcze liczby 5 milionów.

Tak naprawdę wśród profili piłkarskich tylko konto Ligi Mistrzów ma więcej obserwujących – 8 milionów. Niemniej jednak trzeba zaznaczyć, że konto Champions League istnieje na platformie od lipca ubiegłego roku, czyli od momentu jej uruchomienia w USA. Innym przykładem jest NBA, która ma 6,3 miliona obserwujących, ale na platformie jest od lipca ubiegłego roku, czyli kilka miesięcy dłużej niż konto Barcelony. Liga Mistrzów, NBA i FC Barcelona to jedyne konta sportowe, które przekroczyły granicę 6 milionów obserwujących.

Liczby odzwierciedlające zaangażowanie klubu w tworzenie rozrywkowych treści cyfrowych i które od momentu utworzenia działu tożsamości Barcy wzmacniają DNA klubu. Celem kanałów cyfrowych Barcelony jest przybliżenia zawodników fanom, przyciągnięcia nowej publiczności i pozycjonowania sportowców jako liderów inspirujących dla nowego pokolenia.

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk