11.01.2024 00:16

Międzynarodowa Federacja Hokeja zawarła umowę sponsorską z Nike

Międzynarodowa Federacja Hokeja (FIH) zawarła umowę z gigantem odzieży sportowej Nike na wyposażenie swoich sędziów na najbliższe cztery lata. W trakcie obowiązywania kontraktu Nike będzie dostarczać sprzęt również hokejowym działaczom i przedstawicielom. Partnerstwo ma jednak na celu przede wszystkim rozwój hokeja wśród młodzieży.

Udostępnij
Międzynarodowa Federacja Hokeja zawarła umowę sponsorską z Nike

W ramach umowy Nike oświadczyło, że będzie wspierać wysiłki FIH mające na celu dalszy rozwój męskiego, jak i kobiecego hokeja na lodzie na całym świecie. Nowy sponsor zapewnił, że wesprze hokejowych działaczy w poszukiwaniu sposobów rozszerzenia partnerstwa w celu zwiększenia udziału młodzieży.

Nike i FIH mają wspólny cel, jakim jest rozwój sportu młodzieżowego i zachęcenie większej liczby dzieci do ruchu. Na całym świecie tylko 1 na 5 dzieci ma zapewnioną aktywność fizyczną niezbędną do prawidłowego rozwoju, a dziewczynki ruszają się mniej niż chłopcy. Ponad 75 procent wszystkich zarejestrowanych hokeistów na całym świecie ma mniej niż 18 lat.

Hokej wyróżnia się jako idealny sport dla młodszych pokoleń i ich rodziców, których przyciągają wartości takie jak szacunek, zasada fair-play i uczciwość. Nike wspiera wysiłki FIH mające na celu dalszy rozwój kobiecego hokeja na lodzie na całym świecie i bada sposoby rozszerzenia partnerstwa. Amerykański koncern odzieży sportowej ma na celu inspirowanie do gry w hokeja i tworzenie kultury przynależności, która będzie przyjazna wszystkim dzieciom.

Globalna skala, obecność i reputacja marki wprowadzają hokej w wymiar, który z pewnością pozwala nam patrzeć w przyszłość z jeszcze większym optymizmem – powiedział prezes FIH Tayyab Ikram i dodał: – Zaangażowanie Nike na rzecz młodych ludzi, a w szczególności kobiet, doskonale pokrywa się z wartościami FIH, takimi jak równość płci, różnorodność i włączenie społeczne. Jestem przekonany, że podpisanie tego partnerstwa oznacza początek długotrwałej, owocnej i wzajemnie korzystnej współpracy – zapewnił.

Współpracę FIH z Nike ogłoszono dzień po ujawieniu nowej czteroletniej umowy dotyczącej praw telewizyjnych z indyjskim nadawcą Viacom18. Umowa będzie obowiązywała do 2027 roku, obejmującej wszystkie wydarzenia FIH z wyjątkiem turnieju Pucharu Narodów.

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk