30.12.2023 00:57

Rajd Dakar dostępny w telewizji, na platformach cyfrowych i w social mediach

Dakar to "wyzwanie dla tych, którzy podążają naprzód i marzenie dla tych, którzy zostają w domu”, jak powiedział Thierry Sabine, inaugurując rajd 45 lat temu. Teraz Dakar wypełnia to motto, umożliwiając przeżywanie tej przygody telewidzom, internautom i czytelnikom na całym świecie. Od wzlotów i upadków poszukiwaczy przygód po zapierające dech w piersiach krajobrazy czekające na zawodników w Arabii Saudyjskiej, nie wspominając o opowieściach o codziennym życiu na biwaku – fani Dakaru będą mieli do wyboru szeroką gamę obrazów na różnych nośnikach i w różnych formatach.

Rajd Dakar dostępny w telewizji, na platformach cyfrowych i w social mediach

TV: Ponad 4000 godzin transmisji

  • Dakar ma zasięg światowy, a programy są produkowane na miejscu i prezentowane w wiadomościach telewizyjnych oraz w dedykowanych transmisjach łącznie na 70 kanałach. Sześciu głównych nadawców dołącza lub wraca do tego grona, aby zaprezentować na swoich antenach materiały z edycji 2024.
  • We Francji Dakar gości na mającym duży zasięg kanale La Chaine L’Équipe, który ponownie nawiązał współpracę z wieloletnim nadawcą France Télévisions, którego codzienny program Tout le Sport, cieszący się średnią oglądalnością na poziomie 1,1 miliona widzów w kanale France 3, przekształca się w Journal du Dakar (Dziennik Dakaru). Eurosport będzie nadawcą relacji z Dakaru w 63 krajach świata, w tym w Polsce, a codziennie wieczorem, od 5 do 19 stycznia kibice będą mogli oglądać godzinne programy.
  • Na Bliskim Wschodzie Saudi Sport Company zwiększa zasięg przy jeszcze większym udziale Dakaru w kanałach SSC News i SSC2. Główny bliskowschodni kanał MBC Action, dostępny bezpłatnie w 24 krajach, zapewni maksymalny dostęp do materiałów filmowych z Dakaru, podobnie jak platforma cyfrowa Shahid, mająca prawie 5 milionów płatnych abonentów.
  • W krajach bałtyckich TV3 Group poświęci sporo czasu antenowego na relacje z występów zawodników z Estonii, Łotwy i Litwy w kanałach TV3 i TV6. Słowacki RTVS ponownie będzie nadawać 52-minutowy program dzienny, natomiast Amerykanie, oprócz dotychczasowych relacji NBC Sports, będą mogli oglądać Dakar w MAV TV za pośrednictwem platformy Peacock.

TV/ media: Bez cięcia kosztów

  • Ponad 560 akredytowanych przedstawicieli mediów z 33 krajów
  • 130 fotografów prasowych i agencyjnych oraz zespoły na pokładach 80 pojazdów
  • 5 helikopterów telewizyjnych
  • 8 pojazdów telewizyjnych przemierzających saudyjskie trasy
  • 23 ciężarówki do produkcji i transmisji materiałów filmowych
  • 22 operatorów kamer i 26 kamer pokładowych

Dakar.com: Pograj w Dakar!

  • Oficjalna witryna dakar.com, którą w 2023 r. odwiedziło ponad 4,6 miliona unikalnych użytkowników, jest centrum tego cyfrowego ekosystemu. Oferuje użytkownikom szeroką gamę opcji śledzenia rajdu w czasie rzeczywistym i przeżywania Dakaru z bliska: aktualizacje na żywo, śledzenie na żywo, rankingi, raporty z etapów, wywiady, zdjęcia i filmy oraz profile zawodników.
  • Wszystkie te treści można również przeglądać w aplikacji mobilnej Dakar (dostępnej na iOS i Androida).
  • W module relacji na żywo z rajdu dostępna jest teraz nowa funkcja: powtórka etapu. Użytkownicy mogą wybrać wiele pojazdów i ponownie przeżyć bezpośrednie starcie swoich ulubionych zawodników, śledząc na mapie ślady uczestników podczas etapu, tak, jakby wystartowali równocześnie.
  • Wybierz swój zespół. W tym roku organizatorzy Dakaru we współpracy z firmą Aramco uruchamiają pierwszą wersję swojej darmowej gry Dakar Race to Win. Gracze budują swoje drużyny, wybierając po jednym zawodniku z każdej klasy (RallyGP /Rally2 / Ultimate / Challenger / SSV / Quady / Ciężarówki) w ramach ograniczonego budżetu i zgodnie z ceną ustaloną dla każdego uczestnika w zależności od jego potencjału. Na koniec każdego odcinka specjalnego 10 najlepszych zawodników zdobywa punkty, które trafiają na konta graczy biorących udział w walce o liczne nagrody. Nie każdy zawodnik ukończy Dakar, dlatego każda drużyna ma prawo do dwóch zmian w trakcie rajdu. Przeczytaj zasady gry i zarejestruj się na https://racetowinbyaramco.dakar.com/.

Social media: Cyfrowa społeczność

  • Ponad 7 milionów obserwujących korzysta z mediów społecznościowych Dakaru, śledząc rajd za pomocą szerokiej gamy treści, zaglądając za kulisy rajdu i wchodząc w interakcję z uczestnikami.
  • Siedmiu menedżerów social mediów odpowiedzialnych za rajd opublikuje około 250 postów dziennie na Facebooku, Twitterze, Instagramie, TikToku i Weibo: filmiki z trasy, nieszablonowe wywiady, wątki o zawodnikach, mechanikach i ekipach serwisowych.

Dakar w social mediach:

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing