13.12.2023 00:15

PKO BP Ekstraklasa podsumowała rok. „Zakończyliśmy go wzrostem przychodów”

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy ligowej spółki zatwierdziło sprawozdanie finansowe za rok obrotowy, w ramach którego Ekstraklasa osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 342,1 mln zł. Na tę kwotę złożyły się przychody Ekstraklasy SA w wysokości 290,4 mln zł oraz 51,7 mln zł wypracowanych przez ligową spółkę produkcyjną - Ekstraklasę Live Park. Jednocześnie akcjonariusze udzielili absolutorium z wykonywanych obowiązków wszystkim członkom zarządu i rady nadzorczej.

2019.08.18 Belchatow 
Pilka nozna PKO Ekstraklasa sezon 2019/2020
Rakow Czestochowa - Lechia Gdansk 
N/z Ekstraklasa Baner Logo
Foto Rafal Rusek / PressFocus

2019.08.18 Belchatow 
Football Polish PKO Ekstraklasa season 2019/2020
Rakow Czestochowa - Lechia Gdansk 
Ekstraklasa Baner Logo
Credit: Rafal Rusek / PressFocus

Akcjonariusze Spółki, czyli 18 klubów oraz PZPN, 12 grudnia spotkali się na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu, by zamknąć rok obrachunkowy, pokrywający się z sezonem 2022/23. Ważnym elementem spotkania było podsumowanie ligowych finansów. Wynika z niego m.in., że Grupa Kapitałowa spółki Ekstraklasa SA w sezonie 2022/23 zwiększyła skonsolidowane przychody do 342,1 mln zł, tj. o 10 mln zł wobec sezonu 2021/22. Wpływy Ekstraklasy pochodziły przede wszystkim ze sprzedaży praw do transmisji meczowych oraz umów marketingowych. Udział w przychodach miały też opłaty licencyjne od bukmacherów, a także przychody za produkcje realizowane przez Ekstraklasa Live Park.

– Miniony rok finansowy zakończyliśmy kolejnym z rzędu wzrostem przychodów. W efekcie, po pokryciu wszelkich kosztów, w sezonie 2022/23 wypłaciliśmy klubom ponad 240 mln zł, co było kwotą o 10 mln zł wyższą niż przewidywał budżet założony na starcie sezonu. Był to jednak ostatni rok obowiązywania starego kontraktu mediowego. Za obecny sezon do klubów i PZPN w ramach obowiązujących umów trafi co najmniej 270 mln zł. To efekt rekordowej umowy na 1,3 mld zł z Canal+, a także nowych kontraktów marketingowych z PKO Bankiem Polskim, Totalizatorem Sportowym i innymi partnerami. Wzrosty te będą też miały przełożenie na nasze skonsolidowane przychody. Solidne finanse, notujące systematyczny wzrost, są kluczowym elementem, dzięki któremu można planować rozwój ligi na wielu różnych polach, w tym najważniejszym – sportowym – mówi Marcin Animucki, prezes zarządu spółki Ekstraklasa SA.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing