10.11.2023 21:21

Energa i GKŻ Wybrzeże rozpoczynają współpracę

Powiększa się sportowa rodzina Energi. Z logo gdańskiej firmy na kombinezonach i motocyklach zobaczyć będzie można w najbliższym sezonie zawodników Gdańskiego Klubu Żużlowego Wybrzeże. Koncern będzie wspierał klub jako sponsor tytularny.

Energa i GKŻ Wybrzeże rozpoczynają współpracę

Wsparcie sportu, tuż za realizacją inwestycji na terenie miasta, jest jednym z priorytetów Energi z Grupy ORLEN jeśli chodzi o działania związane z Gdańskiem. Co piąta złotówka z budżetu sponsoringowego koncernu została w tym roku przeznaczona właśnie na bieżące funkcjonowanie i rozwój gdańskich klubów sportowych, akademii szkolących najmłodszych czy rozwój indywidualnych zawodników. Dzięki zaangażowaniu Energi, w ciągu ostatnich trzech lat, w zajęciach sportowych wzięło udział ponad 30 tys. dzieci z Gdańska.

Do znanych i cenionych gdańskich klubów wspieranych przez Energę, takich jak m.in. Gedania 1922 czy Energa Wybrzeże Gdańsk, dołączy teraz uwielbiany przez mieszkańców miasta Gdański Klub Żużlowy Wybrzeże. Drużyna ma długoletnią tradycję, a na meczach żużlowych wychowały się już pokolenia gdańszczan. Dziś zawodnicy startują w 1. Lidze Żużlowej i stoją przed szansą wykonania kolejnego kroku, jakim jest awans Ekstraligi. O to będą walczyć w najbliższym sezonie. Za cel strategiczny w perspektywie 3-letniej klub stawia sobie walkę o medale Drużynowych Mistrzostw Polski.

–  Wsparcie tak potężnego mecenasa sportu jak Energa z Grupy ORLEN to nie tylko znaczący zastrzyk finansowy dla budżetu, ale i ogromna wartość wizerunkowa. Współpraca z tak poważnym i cenionym partnerem to świadectwo dobrze wykonanej przez nas ciężkiej pracy. To także sygnał dla innych firm i instytucji, że warto inwestować w gdański żużel. Dołożymy wszelkich starań, aby jak najlepiej spożytkować zaufanie, którym zostaliśmy obdarzeni – mówi Tadeusz Zdunek, prezes Gdańskiego Klubu Żużlowego Wybrzeże. 

Współpraca na okres jednego sezonu

Sezon 2024 w 1. Lidze Żużlowej, podczas którego Energa będzie współpracowała z klubem, powinien rozpocząć się w okolicach kwietnia, a zakończyć we wrześniu lub październiku. Drużyna trenuje i rozgrywa mecze na legendarnym stadionie im. Zbigniewa Podleckiego mieszczącym się przy ul. Zawodników 1 w Gdańsku.

– Niezmiennie powtarzamy, że wsparcie sportu, zwłaszcza drużyn, które są szczególnie bliskie sercu gdańszczan, to jeden z priorytetów naszej działalności sponsoringowej – mówi Adrianna Sikorska, wiceprezes Energi SA ds. Komunikacji.  – A tak jest w przypadku GKŻ Wybrzeże. To nie tylko jedna z najbardziej zakorzenionych w Gdańsku sportowych marek, ale także sport ceniony  przez mieszkańców miasta i całego regionu. Teraz wspólnie postaramy się nawiązać do najlepszych żużlowych tradycji na Pomorzu. Warto podkreślić, że w 2023 kwota przeznaczona przez spółki i fundacje Grupy ORLEN dla Gdańska i jego mieszkańców, dotycząca działalności w obszarach sportu, ale także kultury czy projektów społecznych, to 27 mln zł. Biznes powinien być społecznie odpowiedzialny, dlatego takie przedsięwzięcia na stałe wpisały się już w działalność Energi.

Dodatkowo możliwości jeśli chodzi o sponsoring sportowy w Gdańsku przyniosło połączenie Grupy LOTOS z Grupą ORLEN. Dla porównania – w 2015 roku, tylko w przypadku Gdańska, działania Energi i Grupy LOTOS oraz ich fundacji na projekty sponsoringu sportu, ale także kultury, społeczne oraz pomocowe wyniosły łącznie 18,2 mln zł.

Coraz popularniejszy sport 

Żużel jako sport jest mocno ugruntowany na terenie kraju i pomimo niewielu jego ośrodków w Polsce  –  bardzo popularny. Potwierdza to chociażby głośny triumf Bartosza Zmarzlika w 2019 roku jako indywidualnego mistrza świata w najpopularniejszym polskim plebiscycie Sportowiec Roku. Bartosz Zmarzlik od 2020 roku reprezentuje także ORLEN Team. Zmarzlik zdobył w tym roku czwarte mistrzostwo świata, spodziewać się więc można niesłabnącej popularności tego sportu na każdym poziomie ligowym.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing