To przełom w świecie futbolu! FC Barcelona zaprezentowała platformę gamingową
Projekt Barca Games stworzony we współpracy z Mas Ros MEdia i FireSPORTS, ma zostać uruchomiony w kwietniu 2024 roku. Wpisuje się on w dążenie klubu do tworzenia treści cyfrowych dla rozrywki.
Barca Games, pierwsza na świecie platforma gier wideo stworzona przez klub piłkarski została oficjalnie zaprezentowana. Platforma powstała w wyniku współpracy pomiędzy FC Barcelona, Mas Ros Media i FireSPORTS, a użytkownicy będą mieli dostęp do szeregu działań, które będą promować interakcję z innymi fanami. Uruchomienie nowej platformy wpisuje się w cele klubu, jakim jest tworzenie treści cyfrowych dla rozrywki, a także w misję dotarcia do nowych odbiorców i młodych pokoleń fanów.
Prezentacja Barca Games, których rozpoczęcie przewidywane jest na kwiecień 2024 roku, odbyła się podczas Barca Immersive Tour, w największej w Europie sali w muzeum sportu. Uczestniczyli w niej prezes FC Barcelona Joan Laporta oraz Marcos Santana, założyciel Mas Ros Media i Rodrigo Figueroa Reyes, założyciel i dyrektor generalny FiReSPORTS.
– Barca Games to odpowiedź na pragnienie klubu, aby nadal przewodzić pod względem nowych możliwości i pomagać w budowie Cyfrowej Espai Barça. Stworzenie platformy Barça Games jest odpowiedzią na pragnienie klubu, aby nadal przewodzić pod względem nowych możliwości i wspierać budowę Cyfrowej Espai Barça, skupiającej w jedną cyfrową społeczność wszystkich fanów Barcelony, których mamy wokół siebie. Wzmacniając ich poczucie przynależności do FC Barcelona – powiedział Joan Laporta. FC Barcelona umocniła swoją pozycję najpopularniejszego podmiotu sportowego w mediach społecznościowych z ponad 400 milionami obserwujących.
🔵🔴🎮 El FC Barcelona presenta Barça Games, la primera plataforma mundial de videojuegos creada por un club deportivo
🔗 Todo sobre Barça Games: https://t.co/CouLxFuWLs pic.twitter.com/7xDhMsUMC7
— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) November 8, 2023
Gry sportowe i wideo na jednej platformie
Marcos Santana, założyciel Mas Ros Media, w swoim przemówieniu podkreśla, że „pojawienie się całkowicie fragmentarycznej rozrywki szerokopasmowej, sportu i gier wideo, które wspólnie stały się liderami w branży”. Stwierdził, że Barca Games „reprezentuje zarówno na jednej platformie, jak i pod marką Barça, jednego z najważniejszych i najbardziej istotnych w sporcie na całym świecie”.
Wirtualna Masia dla fanów Barcy
Platforma jest obecnie w fazie rozwoju, ale w ciągu najbliższych kilku miesięcy zostaną ogłoszone wydarzenia, które pokażą zasięg projektu łączącego tradycyjny sport z grami. W miarę zbliżania się oczekiwanej daty premiery zostanie ujawnionych więcej szczegółów. Jednak podczas prezentacji przedstawiono różne działania, które będą oferowane użytkownikom na platformie. Słuchanie muzyki na Spotify, granie w ulubione gry wideo, branie udziału w turniejach, spotykanie się z innymi fanami, dostęp do ekskluzywnego sklepu, w którym można kupić koszulki Barça Games. Ponadto można nabyć bilety na koncerty i wydarzenia sportowe.
Barça Games będzie oferować treści na żądanie, promując interaktywną społeczność cyfrową wokół FC Barcelona i dostępną dla fanów na całym świecie. Co więcej, dzięki różnym sposobom korzystania z platformy, użytkownicy będą mogli gromadzić punkty, które pozwolą im stać się częścią Wirtualnej Masii. Jest to wyjątkowe i znane na całym świecie miejsca, w którym wykształciło się wielu najważniejszych zawodników w historii Barcelony, która teraz będzie miała wersję cyfrową. Celem Wirtualnej Masii będzie zatem rozwój graczy, zarówno profesjonalistów, jak i okazjonalnych użytkowników, a także promowanie idei edukacyjnych za pośrednictwem takich form, jak streaming, transmisja, produkcja i zarządzanie mediami społecznościowymi.
fot. FC Barcelona