29.10.2023 11:58

4F podsumowuje wieloletnią współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim

Należąca do OTCF S.A. marka 4F, największy polski producent odzieży i akcesoriów sportowych, z dumą podsumowuje 14 lat współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim. Jako sponsor reprezentacji firma zaprojektowała i dostarczyła dedykowane kolekcje m.in. na siedem ostatnich edycji igrzysk olimpijskich, podczas których Polacy zdobyli łącznie 50 medali.

4F podsumowuje wieloletnią współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim

Współpraca marki 4F i Polskiego Komitetu Olimpijskiego rozpoczęła się w 2009 roku. Zespół OTCF zaprojektował i dostarczył dedykowane kolekcje odzieży i akcesoriów sportowych kolejno na Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Vancouver 2010, Soczi 2014, Pjongczangu 2018, Pekinie 2022, a także na Igrzyska Olimpijskie w Londynie 2012, Rio de Janeiro 2016 i Tokio 2020. Marka przygotowała również kolekcje dla polskich reprezentacji na Olimpijskie Festiwale Młodzieży Europy, Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie i Igrzyska Europejskie.

Imponujący bilans współpracy

W czasie ostatnich 14 lat marka 4F ubrała łącznie ponad 3700 reprezentantów Polski, członków sztabu oraz rodziny olimpijskiej. Odbyło się 30 wydarzeń sportowych pod egidą PKOl. Firma dostarczyła biało-czerwonym imponującą liczbę ponad 140 000 sztuk odzieży i akcesoriów sportowych. Sprzęt sygnowany logo 4F trafił łącznie do 897 członków kadry olimpijskiej rywalizujących w siedmiu edycjach igrzysk olimpijskich. 50 polskich sportowców stanęło na olimpijskim podium zdobywając medal.

Tak jak polscy olimpijczycy przygotowali mistrzowską formę na igrzyska, tak zespół 4F z wyjątkową starannością i kreatywnością, około dwóch lat pracował nad każdą kolekcją olimpijską. Stworzyliśmy standard dedykowanych Kolekcji Olimpijskich, a misją 4F stało się, żeby każda kolejna była lepsza od poprzedniej. Tak jak w przypadku dwóch ostatnich igrzysk olimpijskich, elementy kolekcji powstawały z najnowocześniejszych, ultralekkich materiałów, w oparciu o przemyślany w najdrobniejszych szczegółach design uwzględniający zarówno narodowe motywy, jak i symbole kraju-gospodarza. Jestem bardzo dumny z całego zespołu, który pracował nad tymi projektami – podkreśla Igor Klaja, prezes OTCF S.A.

Ponad połowa kolekcji olimpijskich 4F z ostatnich dwóch edycji Igrzysk Olimpijskich w Tokio i Pekinie została uszyta w polskich szwalniach. Pozwoliło to ograniczyć ślad węglowy związany z ich produkcją. Dodatkowo część odzieży powstała m.in. z odpadów post konsumenckich i materiałów z recyklingu.

Członek rodziny olimpijskiej i partner polskiego sportu

4F pozostaje członkiem rodziny olimpijskiej jako sponsor komitetów krajów takich jak Łotwa, Chorwacja, Grecja i Słowacja na Igrzyska Olimpijskie w Paryżu w 2024 roku. Podczas dwóch ostatnich edycji igrzysk olimpijskich w strojach 4F wystąpili reprezentanci 9 krajów.

Marka będzie również w dalszym ciągu intensywnie wspierać polski sport, współpracując m.in. z Polskim Związkiem Koszykówki, Polskim Związkiem Narciarskim, Polskim Związkiem Biathlonu, Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, klubami piłkarskiej PKO BP Ekstraklasy, wszystkimi zespołami koszykarskiej Orlen Basket Ligi i Orlen Basket Ligi Kobiet czy trzykrotnymi zwycięzcami siatkarskiej Ligi Mistrzów – Grupą Azoty ZAKSĄ Kędzierzyn-Koźle. Do grona ambasadorów 4F należą m.in. Anna i Robert Lewandowscy czy Bartosz Zmarzlik.

Współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim była dla 4F zaszczytem i honorem. Przyniosła nam wiele radości z sukcesów biało-czerwonych, pozwoliła nam rozwinąć nasze produkty i technologie, a także mocno wsparła proces ekspansji zagranicznej marki 4F. Nasze produkty można znaleźć w 44 krajach na pięciu kontynentach. Przed nami kolejne współprace sportowe tak w Polsce, jak i za granicą – podsumowuje Igor Klaja.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing