05.10.2023 12:37

Kluby ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet będą promować Polskę

Cztery zespoły ORLEN Superligi i dwie drużyny ORLEN Superligi Kobiet podpisały umowy na promocję Polski poprzez sport. Zespoły grające w europejskich pucharach będą promować turystyczne walory naszego kraju, za co mogą otrzymać łącznie kilka milionów złotych. Projekt realizowany jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polską Organizację Turystyczną.

Kluby piłki ręcznej otrzymają duże wsparcie

Promocja Polski poprzez sport obejmuje przedstawicieli sześciu dyscyplin sportowych, którzy wywalczyli w swoich ligach miejsca premiowane grą w europejskich pucharach lub ich eliminacjach. Dyscypliny objęte projektem to: piłka ręczna, piłka siatkowa, piłka nożna, koszykówka, tenis stołowy oraz hokej na lodzie.

– Bardzo się cieszę, że do grona drużyn, które będą promowały Polskę poprzez udział w rządowym projekcie Poland.Travel, dołączą kluby piłki ręcznej. Zawody sportowe uznawane są za jedne z najskuteczniejszych kanałów dotarcia do odbiorcy z informacją i przekazem produktowym, z uwagi na wywoływane emocje oraz zaangażowanie widzów, zaś piłka ręczna to jedna z najpopularniejszych dyscyplin na naszym kontynencie. Cieszę się, że dzięki środkom otrzymanym w ramach nawiązanej z Polską Organizacją Turystyczną oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki współpracy, kluby reprezentujące nas w pucharach będą mogły osiągać jeszcze większe sukcesy. Jestem przekonany, że łącząc nasze doświadczenia i środowiska, możemy skutecznie pokazać Polskę jako atrakcyjną destynację turystyczną – mówi Minister Sportu i Turystyki Kamil Bortniczuk.

W 2023 roku na realizację projektu przewidziano łącznie kwotę 51,5 milionów złotych. Część z tej puli trafi do zespołów występujących w ORLEN Superlidze, które w tym sezonie zagrają w europejskich pucharach, są to: Industria Kielce, ORLEN Wisła Płock, Górnik Zabrze i KGHM Chrobry Głogów oraz dwóch najlepszych zespołów poprzedniego sezonu ORLEN Superligi Kobiet: KGHM MKS Zagłębia Lubin i MKS FunFloor Lublin.

– Rodzime drużyny składające się między innymi z gwiazd światowego formatu prezentują godny poziom na europejskich parkietach i przyciągają tysiące widzów nie tylko przed telewizorami, ale i w halach sportowych. To wręcz idealna okazja do tego, by zaprezentować Polskę piękną, z bogatą historią, tradycją, dziedzictwem, rozwiniętą infrastrukturą, oferującą wysoką jakość i standardy usług w korzystnej cenie, a nade wszystko gościnną. Wierzę, że projekt promujący nasz kraj poprzez hasło i portal „Poland.Travel” z jednej strony przyczyni się do finalizacji trudnego procesu odbudowy turystyki przyjazdowej, a z drugiej wpłynie na wzrost pozycji oraz roli państwa na arenie międzynarodowej – przyznaje wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marcin Różycki.

Przy określaniu podziału środków kluczową kwestią jest czy cel zadania, jakim jest promowanie Polski przez dany klub występujący w europejskich pucharach, został zrealizowany. W pierwszym etapie kluby deklarują świadczenia promocyjne w tym zakresie oraz estymują ich zasięgi reklamowe, które mogą wygenerować. Wśród świadczeń wyróżnić można między innymi: ekspozycję logotypu Poland.Travel na koszulkach meczowych, bandach led oraz dedykowana komunikacja w mediach digitalowych.

– W ORLEN Superlidze i ORLEN Superlidze Kobiet mamy kluby, które od lat rywalizują na arenie międzynarodowej, odnosząc w rozgrywkach duże sukcesy. To duma nie tylko dla ligi i kibiców poszczególnych zespołów, ale również wszystkich naszych rodaków. Mecze z udziałem polskich drużyn piłki ręcznej w Europie to miliony telewidzów spoza naszego kraju i szerokie zasięgi komunikacyjne w digitalu. Cieszę sę, że te walory zostały dostrzeżone i kluby z ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet będą promować nasz kraj jako atrakcyjny turystycznie. Zastrzyk pieniędzy do klubowych budżetów przyczyni się również do wzmocnienia i jeszcze większego rozwoju zespołów piłki ręcznej – komentuje Piotr Należyty, prezes Superligi sp. z o.o.

– W tym sezonie uczestniczymy w rozgrywkach Ligi Mistrzyń i z tego powodu rozegramy 14 meczów więcej w sezonie. Dzięki zainicjowanemu przez Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej projektowi promocji Polski poprzez sport i pozyskanym z tego tytułu środkom, będzie nam zdecydowanie łatwiej zorganizować międzynarodowe wyjazdy, logistykę i organizację spotkań w europejskich pucharach – dodaje Witold Kulesza, prezes KGHM MKS Zagłębia Lubin i Członek Rady Nadzorczej Superligi Sp. z o.o.

fot. Orlen Superliga

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing