InPost z nową kampanią. Promuje jazdę rowerem
Europejski Tydzień Mobilności (ETM) to jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych promocji ekologicznych środków transportu. W tym roku w inicjatywę zapoczątkowaną przez Komisję Europejską aktywnie włączył się InPost. Sponsor strategiczny polskiego kolarstwa promuje tym samym jazdę na rowerze. W działania obrazujące wpływ tej formy zrównoważonej mobilności na zdrowie czy emisję dwutlenku węgla zaangażował najlepszych polskich kolarzy i kolarki, w tym między innymi Michała Kwiatkowskiego, Mateusza Rudyka i Katarzynę Niewiadomą.
InPost promuje ekotransport
Europejski Tydzień Mobilności to kampania zainicjowana przez Komisję Europejską w 2002 roku. Celem pomysłodawców od samego początku było zachęcenie ludzi do zmiany niekorzystnych dla środowiska przyzwyczajeń i promocja zrównoważonych form mobilności – w tym między innymi transportu publicznego, ruchu pieszego czy rowerowego. Inicjatywa w ostatnich latach stałasię skutecznym bodźcem do proekologicznych działań podejmowanych przez samorządy, biznes czy sektor organizacji pozarządowych.
InPost postanowił wykorzystać Europejski Tydzień Mobilności do promowania jazdy rowerem jako ekologicznego i zdrowego sposobu poruszania się. Pozytywne rezultaty tej formy zrównoważonej mobilności są jednoznaczne. Badania Uniwersytetu w Utrechcie wskazują, że regularna jazda na rowerze – przez 74 minuty w tygodniu – wydłuża średnią długość życia o rok. Jednoślady to także czystsze powietrze. Projekt badawczy przeprowadzony na zlecenie Programu Środowiskowego Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) wykazał, że każde 7 km przejechane na rowerze zamiast identycznego dystansu pokonanego samochodem pozwala zaoszczędzić aż 1 kg wyemitowanego dwutlenku węgla. Jednocześnie, jak wskazują dane Parlamentu Europejskiego, aż 30% całkowitej emisji CO 2 w Unii Europejskiej pochodzi z sektora transportu, a z tego aż 70% to transport drogowy. To pokazuje, że nasze codzienne wybory mają znaczenie.
Konkurs i digitalowa kampania informacyjna
Wspomniane siedem kilometrów stało się inspiracją do specjalnej kampanii w kanałach digitalowych prowadzonych przez InPost. Każdy, kto przejedzie ten dystans, może wygrać profesjonalne koszulki kolarskie z logotypem sponsora strategicznego polskiego kolarstwa. Konkurs oraz kampanię informacyjną, obrazującą ekologiczny i zdrowy wymiar jazdy rowerem, uzupełniają inne aktywności w kanałach InPost Teamu. W działania włączyli się czołowi reprezentanci Polski w kolarstwie szosowym i torowym. InPost traktuje współpracę z najlepszymi polskimi kolarzami i kolarkami reprezentacji jako narzędzie efektywnie wspierające biznes i marketing. W działaniach komunikacyjnych konsekwentnie wykorzystujemy logotyp kompozytowy oraz wizerunek grupowy reprezentantów Polski, w tym między innymi Katarzyny Niewiadomej, Michała Kwiatkowskiego i Rafała Majki. Jednocześnie kolarstwo jest świetną platformą do promowania ekologicznej, zdrowej mobilności. Zaangażowanie partnera sponsoringowego w trakcie ETM to kolejna aktywacja, która nie tylko buduje wizerunek marki, ale realnie zmienia zachowania odbiorców.
‼️Z dumą ogłaszamy, że @InPostPL zostaje Sponsorem Strategicznym Polskiego Kolarstwa!🇵🇱
Współpraca z renomowanym liderem usług logistycznych dla e-commerce, który zrewolucjonizował rynek przesyłek w Polsce, jest dla nas zaszczytem💪🤝#PolskieKolarstwo #InPost #WspólnieNaSzczyt pic.twitter.com/NIOkSATRzm— PZKol (@PZKolarski) July 27, 2023
Jazda na rowerze to dzisiaj nie tylko forma aktywności fizycznej, ale dla wielu ludzi także styl życia. Zaangażowanie we wsparcie polskiego kolarstwa i promocja korzystania z jednośladów korespondują z działaniami InPost, podejmowanymi z korzyścią dla środowiska i promującymi zdrowy tryb życia. Na terenie Polski już dzisiaj działa ponad 20 tys. urządzeń Paczkomat®. Jednym z kluczowych elementów strategii ESG firmy jest natomiast przyjęta na początku tego roku Strategia Dekarbonizacji.
InPost stawia na zrównoważony rozwój
– Jako Grupa InPost znajdujemy się w gronie ponad 5000 podmiotów z całego świata, które przystąpiły do inicjatywy Science Based Targets. To międzynarodowa instytucja umożliwiająca przedsiębiorstwom wyznaczanie celów redukcji emisji zgodnie z najnowszymi osiągnięciami nauk o klimacie. Mamy ambitne zobowiązanie – stać się NET-ZERO do 2040 roku. Jedynie trzy firmy logistyczne na całym świecie mają takie zobowiązania! W walce ze zmianami klimatycznymi kluczowy jest nasz model biznesowy – dostawa do urządzeń Paczkomat®. Do zrównoważonego rozwoju podchodzimy bardzo kompleksowo, także na polu realizowanej przez nas polityki sponsoringowej. Współpraca z Polskim Związkiem Kolarskim i Europejski Tydzień Mobilności to świetna okazja do promocji prośrodowiskowego transportu – mówiła Kamila Solon-Serek, kierownik Zespołu ds. Komunikacji i Projektów ESG InPost.
Najbliższe dni nie będą jednak ograniczać się do promocji zrównoważonej mobilności. InPost będzie towarzyszył polskim kolarzom i kolarkom w holenderskim Drenthe, gdzie właśnie rozpoczynają się mistrzostwa Europy. W Holandii na starcie zobaczymy najlepszych polskich zawodników i zawodniczki na czele z Katarzyną Niewiadomą, która stanęła niedawno na podium kobiecego Tour de France oraz mistrza świata – Michała Kwiatkowskiego. W Drenthe wystartuje elita mężczyzn i kobiet, a także sztafety mieszane, orlicy i juniorzy.
Do rozdania jest czternaście kompletów medali.