21.09.2023 12:02

InPost z nową kampanią. Promuje jazdę rowerem

Europejski Tydzień Mobilności (ETM) to jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych promocji ekologicznych środków transportu. W tym roku w inicjatywę zapoczątkowaną przez Komisję Europejską aktywnie włączył się InPost. Sponsor strategiczny polskiego kolarstwa promuje tym samym jazdę na rowerze. W działania obrazujące wpływ tej formy zrównoważonej mobilności na zdrowie czy emisję dwutlenku węgla zaangażował najlepszych polskich kolarzy i kolarki, w tym między innymi Michała Kwiatkowskiego, Mateusza Rudyka i Katarzynę Niewiadomą.

InPost mocno zaangażował się w kolarstwo

InPost promuje ekotransport
Europejski Tydzień Mobilności to kampania zainicjowana przez Komisję Europejską w 2002 roku. Celem pomysłodawców od samego początku było zachęcenie ludzi do zmiany niekorzystnych dla środowiska przyzwyczajeń i promocja zrównoważonych form mobilności – w tym między innymi transportu publicznego, ruchu pieszego czy rowerowego. Inicjatywa w ostatnich latach stałasię skutecznym bodźcem do proekologicznych działań podejmowanych przez samorządy, biznes czy sektor organizacji pozarządowych.

InPost postanowił wykorzystać Europejski Tydzień Mobilności do promowania jazdy rowerem jako ekologicznego i zdrowego sposobu poruszania się. Pozytywne rezultaty tej formy zrównoważonej mobilności są jednoznaczne. Badania Uniwersytetu w Utrechcie wskazują, że regularna jazda na rowerze – przez 74 minuty w tygodniu – wydłuża średnią długość życia o rok. Jednoślady to także czystsze powietrze. Projekt badawczy przeprowadzony na zlecenie Programu Środowiskowego Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP) wykazał, że każde 7 km przejechane na rowerze zamiast identycznego dystansu pokonanego samochodem pozwala zaoszczędzić aż 1 kg wyemitowanego dwutlenku węgla. Jednocześnie, jak wskazują dane Parlamentu Europejskiego, aż 30% całkowitej emisji CO 2 w Unii Europejskiej pochodzi z sektora transportu, a z tego aż 70% to transport drogowy. To pokazuje, że nasze codzienne wybory mają znaczenie.

Konkurs i digitalowa kampania informacyjna
Wspomniane siedem kilometrów stało się inspiracją do specjalnej kampanii w kanałach digitalowych prowadzonych przez InPost. Każdy, kto przejedzie ten dystans, może wygrać profesjonalne koszulki kolarskie z logotypem sponsora strategicznego polskiego kolarstwa. Konkurs oraz kampanię informacyjną, obrazującą ekologiczny i zdrowy wymiar jazdy rowerem, uzupełniają inne aktywności w kanałach InPost Teamu. W działania włączyli się czołowi reprezentanci Polski w kolarstwie szosowym i torowym. InPost traktuje współpracę z najlepszymi polskimi kolarzami i kolarkami reprezentacji jako narzędzie efektywnie wspierające biznes i marketing. W działaniach komunikacyjnych konsekwentnie wykorzystujemy logotyp kompozytowy oraz wizerunek grupowy reprezentantów Polski, w tym między innymi Katarzyny Niewiadomej, Michała Kwiatkowskiego i Rafała Majki. Jednocześnie kolarstwo jest świetną platformą do promowania ekologicznej, zdrowej mobilności. Zaangażowanie partnera sponsoringowego w trakcie ETM to kolejna aktywacja, która nie tylko buduje wizerunek marki, ale realnie zmienia zachowania odbiorców.

Jazda na rowerze to dzisiaj nie tylko forma aktywności fizycznej, ale dla wielu ludzi także styl życia. Zaangażowanie we wsparcie polskiego kolarstwa i promocja korzystania z jednośladów korespondują z działaniami InPost, podejmowanymi z korzyścią dla środowiska i promującymi zdrowy tryb życia. Na terenie Polski już dzisiaj działa ponad 20 tys. urządzeń Paczkomat®. Jednym z kluczowych elementów strategii ESG firmy jest natomiast przyjęta na początku tego roku Strategia Dekarbonizacji.

InPost stawia na zrównoważony rozwój
Jako Grupa InPost znajdujemy się w gronie ponad 5000 podmiotów z całego świata, które przystąpiły do inicjatywy Science Based Targets. To międzynarodowa instytucja umożliwiająca przedsiębiorstwom wyznaczanie celów redukcji emisji zgodnie z najnowszymi osiągnięciami nauk o klimacie. Mamy ambitne zobowiązanie – stać się NET-ZERO do 2040 roku. Jedynie trzy firmy logistyczne na całym świecie mają takie zobowiązania! W walce ze zmianami klimatycznymi kluczowy jest nasz model biznesowy – dostawa do urządzeń Paczkomat®. Do zrównoważonego rozwoju podchodzimy bardzo kompleksowo, także na polu realizowanej przez nas polityki sponsoringowej. Współpraca z Polskim Związkiem Kolarskim i Europejski Tydzień Mobilności to świetna okazja do promocji prośrodowiskowego transportu – mówiła Kamila Solon-Serek, kierownik Zespołu ds. Komunikacji i Projektów ESG InPost.

Najbliższe dni nie będą jednak ograniczać się do promocji zrównoważonej mobilności. InPost będzie towarzyszył polskim kolarzom i kolarkom w holenderskim Drenthe, gdzie właśnie rozpoczynają się mistrzostwa Europy. W Holandii na starcie zobaczymy najlepszych polskich zawodników i zawodniczki na czele z Katarzyną Niewiadomą, która stanęła niedawno na podium kobiecego Tour de France oraz mistrza świata – Michała Kwiatkowskiego. W Drenthe wystartuje elita mężczyzn i kobiet, a także sztafety mieszane, orlicy i juniorzy.
Do rozdania jest czternaście kompletów medali.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing